Loading…

Serwis Samochodów Porsche Warszawa

Nasz Warsztat to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Kontakt

Czy warto kupić samochód z zawieszeniem pneumatycznym?



Więcej na stronie : https://www.bilstein.com/pl/pl/

Wszelkie pytania związane z poradami, zakupem auta i eksploatacją proszę kierować w komentarzach pod filmem, w polu dyskusja, czy też w grupie „moto doradcy”, w innych kwestiach wspolpraca@motodoradca.tv

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.

Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet

41 thoughts on “Czy warto kupić samochód z zawieszeniem pneumatycznym?

  1. Profesor Chris w jednym filmie wymieniał "pneumo" miech w swojej R-klasie i tam omawia co nieco o tym typie zawieszenia. Polecam sprawdzić. Pozdrawiam

  2. Jak to Pan Waldek uja w filmie jeżeli jest samochód z pneumatycznym zawiasem umiejętnie eksploatowany to i posłuży. Jak to mówią "Jak dbasz tak masz". Ale mam pytanie do Pana Waldka Pan tutaj wymienił do jakich samochodów są zamienniki od firmy "Blistein" całego amortyzatora z miechem że do Audi Mercedesa Jaguara itp. A do marki VW?

  3. Panie Waldku, zdaję sobie sprawę, że przy tak ogromniej ilości widzów raczej nie zdoła Pan nawet przeczytać komentarza, mam jednak nadzieję że któryś z widzów doradzi mi w mojej kwestii.
    Co do opisu problemu. Wczoraj rano jechałem do pracy drogą DK81, na której w mieści Łaziska Górne postawiony został jeden z systemów monitorujących przejazd na czerwonym świetle nadzorowany przez CANRAD. Skrzyżowanie to jest dość specyficzne, przewija się na nim transport samochodów ciężarowych obsługujących transporty m.in. dla huty, elektrowni oraz kopalni. Nawet w upalny dzień w lato, ruszając ze skrzyżowania ma się wrażenie jakby pod kołami była tafla lodu. Wracając jednak do dzisiejszej sytuacji, jechałem w kierunku owego skrzyżowania i wyjeżdżając zza łuku zauważyłem, że świeci się zielone światło które gdy byłem w odległości około 150m od skrzyżowania światło to zmieniło swoją barwę na pomarańczowe, co bez zastanowienia skłoniło mnie do rozpoczęcia hamowania. Mimo wciśniętego pedału hamulca z całych sił, samochód nie chciał się zatrzymać. Na jezdni czuło się niczym na lodzie i to pomimo faktu, że była dodatnia temperatura. Zatrzymałem się dopiero na pasach, będąc już niemal na samym skrzyżowaniu.

    Stąd też moje pytanie, co w przypadku gdy system przyśle na mój adres mandat za owe zdarzenie?

    Uprzedzając pytania, samochód posiada w pełni sprawny system hamulcowy, zawieszenie jak i system abs; opony rzecz jasna zimowe o niewielkim stopniu zużycia(2. sezon).

  4. Przy następnym tak słabym sponsorowanym filmie poleci unsubscribe.
    Tyle razy autor wspominał jaki z niego filantrop i robi wszystko za darmo dzięki czemu jest obiektywny, że teraz to są Himalaje hipokryzji.
    Bardzo szanuję za dawne filmy, ale obecnie jednak mocno traci.

  5. Pneumatyka spoko rzecz, tylko zeby konstrukcyjnie to zrobili ze jak cos sie popsuje calosci nie trzeba wymieniac, tylko podzielic to na dwa np, sama poduszka i amortyzator, bo gdzies tam ta guma zparcieje, i pojawia sie nieszczelnosc, i trzeba coslosc wymieniac, a co do samej tej gumy to koszt pewnie kilkudziesieciu zlotych by byl, a calosc to juz kilka tysiecy sie robi

  6. mam zawieszenie pneumatyczne i nie wyobrażam sobie już jeździć po mieście na zwykłym zawieszeniu. Jak ktoś robi trasy to nie jest to konieczne, ale po polskich dziurawych drogach to super sprawa 🙂

  7. WITAM! Mam zagadkę, kto wie co jest z moją w211 kombi? Raz tył auta jest obniżony i widnieje komunikat na komputerze że trzeba do mechanika. Na drugi dzień odpalam motor i żadnego błędu na komputerze i auto od razu się podnosi. I już tak miałem 3 razy. O CO CHODZI ? dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.

  8. Trochę osób porównuje pneumatykę (ciężarówki i od jakiegoś czasu Mercedes, BMW, Audi, Volvo i inne droższe samochody) z hydropneumatyką Citroena (patent Citroen, debiut w latach 50-tych w modelu Citroen DS). Gdy Citroen wprowadził model DS był to najbardziej komfortowy i jeden z najlepiej prowadzących się samochodów. Mercedes i Rolls Royce nie były w stanie mu dorównać. Rolls Royce zaczął kupować zawieszenia od Citroena i montował je na licencji francuskiej marki. Mercedes natomiast skopiował rozwiązanie znane z ciężarówek czyli pneumatykę. Pneumatyka to powietrzne miechy które zamiast zwykłych sprężyn i amortyzatorów tłumią nierówności. Hydropneumatyka Citroena to płyn (olej lds) i azot umieszczony w sferach, których w C5 X7 i C6 z zawieszeniem hydroactive 3+ jest 6. Zawieszenie podobnie jak w tym Mercedesie jest aktywne. W Citroenie utwardza się, obniża, podnosi i zmiękcza w zależności od nawierzchni, prędkości i innych czynników, samopoziomuje i utrzymuje stały prześwit bez względu na to ile kg jest w samochodzie. Można też to zrobić ręcznie – funkcja sport, utwardzić zawieszenie i sprawić że układ kierowniczy będzie bardziej bezpośredni. Prowadzenie w zakrętach jest bardzo dobre, samochód nie przechyla się, hydropneumatyka dba o równy poziom nadwozia. Można powiedzieć, że zawieszenia są podobne co do zasady działania, chociaż trzeba przyznać, że Citroen był pierwszy i to o wiele lat. Komfort jazdy jest bardzo wysoki w obydwu przypadkach, ale wiele osób na pierwszym miejscu stawia jednak hydropneumatykę od cytryny. Podobno mniej drgań przenosi się do wnętrza. Odpowiadać ma za to olej lds i azot w sferach zamiast powietrza. Jeśli chodzi o trwałość to tutaj nie ma porównania i wygrywa Citroen. Sfery, siłowniki i ogólnie cała hydropneumatyka w C5 wytrzymują 300 tys km bez nakładów finansowych. Pneumatyka w wielu markach premium, ma konkretnie wytzymać tyle samo, ale praktyka pokazuje niestety co innego. Miechy powietrzne pneumatyki poddają się niekiedy po 60 tys. km. No i kwestia kosztów. Tutaj zdecydowanie wygrywa Citroen. Remont całej hydropneumatyki kontra remont całej pneumatyki to różnica kilka razy niższa na korzyść Citroena. Plusem pneumatyki jest natomiast to, że jest wiele warsztatów, które ją robią bo jest ona w wielu markach. Hydro jest tylko i wyłącznie w Citroenie i w starszych Rollsach na licencji cytryny. Citroen wymaga znajomości układu, ciśnienia w nim itp. Pneumatyka jest trochę niedopracowana. Przypomina pierwsze hydrowozy Citroena, tam też były pewne problemy z trwałością. Osobiście, gdybym szukał komfortowego samochodu kupiłbym C5 lub C6 na hydropneumatyce. Jest to oryginalne, dopracowane rozwiązanie zapoczątkowane już w latach 50-tych. Pneumatyka była odpowiedzią Mercedesa na hydropneumatykę Citroena. Oba zawieszenia są bardzo komfortowe.

  9. Ja mam u siebie w audi Audi A6 C6 sedan pneumatyke. Auto z przebiegiem 370tys, wymienilem juz kompresor na regenerowany razem z wyspa zaworowa plus dwa miechy tylne. Lacznie koszt moze 2,5tys. Jednak komfortu plus mozliwosci podniesienia zawiechy w duzym sniegu lub trudniejszym terenie nic nie zastąpi

  10. Biorąc pod uwagę stan samochodów z podobnymi rozwiązaniami na naszym rynku.Zdecydowanie to pokazuje że tak naprawdę użytkowników nie stać na ich utrzymanie,nie mówiąc już o wiedzy jak wiele napraw można wykonać własną głową.A to czy warto inwestować czy nie warto,w starszą motoryzację pewnie tak,jakość trochę inna jak to co dziś dają w salonach…

Skomentuj Robert Buda Anuluj pisanie odpowiedzi

Zadzwoń do mnie!