Loading…

Serwis Samochodów Porsche Warszawa

Nasz Warsztat to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Kontakt

Klasyki w FSO – Motoryzacyjna Wystawa Marzeń // Muzeum SKARB NARODU



KLASYKI W FSO – Wystawa Motoryzacji w Fabryce to wyjątkowe miejsce nie tylko dla miłośników motoryzacji ale także dla wszystkich tych, którzy chcą poznać historię polskiej motoryzacji czy poczuć klimat dawnej Fabryki Samochodów Osobowych.

Na wystawie ponad 300 eksponatów, w tym samochody, motocykle, skutery i rowery, ale także wiele innych przedmiotów z okresu PRL-u w Polsce. Prezentowane pojazdy przedstawiają historie polskiego przemysłu motoryzacyjnego, w której znajdują się przewie wszystkie modele produkowanych w Polsce samochodów. W tym FSO Warszawy, Syreny, Polskie Fiaty 125p, Polonezy, Maluchy, Tarpany, Nysy, Żuki i wiele innych. Na ekspozycji także najpopularniejsze zachodnie marki, o których marzyli, czy wciąż marzą Polacy, wśród których: Mercedes, BMW, ale także takie unikatowe auta jak DeLorean, Jaguary, Mustangi, czy limuzyny Rolls-Royce.

Film jest prezentacją fragmentu tego czego mogą doświadczyć zwiedzający i historią powstania, opowiedzianą przez Roberta Brykałę – Wymarzyciela Wystawy Klasyków.

Muzeum Motoryzacji i Techniki SKARB NARODU jest współorganizatorem i odpowiada merytorycznie za zgromadzoną kolekcję. Wystawa powstała we współpracy z Fundacją Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki.

* * *
Muzeum Motoryzacji i Techniki SKARB NARODU
Miejsce dla miłośników klasycznej motoryzacji.

https://muzeumskarbnarodu.pl/

FB | INSTAGRAM – @skarb.narodu
#muzeumskarbnarodu #skarbnarodu

* * *
Produkcja: Minimalna Produkcja;
Kamera: Artur Perzanowski;
Montaż: Michał Olszak;

* * *
Warszawa | 2020

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.

Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet

36 thoughts on “Klasyki w FSO – Motoryzacyjna Wystawa Marzeń // Muzeum SKARB NARODU

  1. Jestem zafascynowany ilością pojazdów ktore zgromadziliście , po prostu brak słów . Czapki z głów i pokłony niskie.
    Z mojej strony mogę zasugerować do kolekcji pojazd Fiat Panda pierwszej generacji
    Z tego co przeczytałem gdzieś w czeluściach internetu że była koncepcja produkcji Fiata Pandy I w Polsce silnikiem 650 cm3 z Fiata 126p.
    Ja osobiście miałem Fiata Pande I generacji ale już silnikiem 1000 cm3 z roku produkcji 1988. To był mój pierwszy samochód i bardzo miło go wspominam . ( ta tylnia kanapa jak hamak – genialnie proste w wykonaniu ) .
    Pozdrawiam serdecznie z Wrocławia i do zobaczenia u was w Muzeum 🙂

  2. Oglądam, patrzę i myślę 'muszę tam być i zobaczyć na wlasne oczy!' . Wygląda to świetnie. Gtatulacje.
    Jedno w muzeach bym natomiast odczarował… Jako milosnik i pasjonat będąc juz w muzeum nie mam możliwości obejść i podziwiać aut z każdej strony . Nie mogę różniez podziwiać wnętrz pojazdów choćby przez uchylona szybę. To takie namiastkowe muzealne obcowanie z samochodami przegrywa ze zlotami i spotami miłośników. Fajnie było by wystawić kilka sztuk waznych dla nas Polaków pojazdów do których mozna by wsiąść dotknąć i poczuć ich zapach… Pomimo to- do zobaczenia w muzeum😉

  3. A jak to jest z utrzymaniem takich aut? Czy trzeba je od czasu do czasu, objechać? Czy tylko są odpalane, co jakiś czas, no ,ale tak czy tak, te mechanizmy w nich muszą pracować. Oraz jak to jest z utrzymaniem na nich czystości? Wiadomo ,że prędzej czy później się zakurzą, ale też cały obiekt trzeba czyścić, czy w takim razie wszystkie te auta trzeba wystawiać? Co do muzeum, to pomysł na jego powstanie, był na pewno strzałem w dziesiątkę, ja akurat urodziłem się w roku 1980 więc większość tych aut pamiętam, z ulic, w normalnej eksploatacji ,ale młodsze ode mnie pokolenie, widuje te auta rzadko ,lub prawie wcale, jedynie u kolekcjonerów, jeśli są w stanie igła, natomiast na ogół jeszcze dziś można zobaczyć niedobitki, z tamtych czasów w normalnej eksploatacji, ale one już dożywają swoich dni. U mnie na osiedlu często widuje maluszka FLa ,ponoć to najtrwalsze z wersji maluchów jakie powstały, oczywiście był w milionach Polskich rodzin, w mojej także były na przykład dwa. No wiec ten którego widuje, jest już aż łaciaty, od zmian właściwego koloru jaki kiedyś otrzymał w fabryce, lakier dawno już nie pamięta kiedy ostatni raz błyszczał, jest też na paru elementach karoserii zwykła podkładowa farba, Ale co ciekawe, maluszek dzielnie się trzyma, nie widać na nim grama rdzy, przynajmniej na blachach zewnętrznych ,wciąż sprawny używany na co dzień .Wykorzystuje każdą okazję ,gdy taką mam, by być w pobliżu tego auta, jak odpala, ten zapach spalin, i dźwięk silnika, wszystko to przypomina mi moje dzieciństwo i pierwsze lata młodości.

  4. Jak się pomyśli że miałem to szczęście przejechać się choćby jako pasażer wieloma z tych aut to jednak największy sentyment mam do tej skody-zaraz po zrobieniu przeze mnie prawka rodzice kupili skodę 105S rocznik 1982 w takim samym czerwoniutkim kolorze.Wiele wspomnień z młodzieńczych lat.Mam nadzieję że kiedyś wreszcie się zbiorę by odwiedzić to miejsce…Pozdrawiam:)

  5. Piękna kolekcja tak trzymać Panowie bo to nasza historia. Nasza motoryzacja której już nie ma…. No i widzę że nawet Mk4 Suprę macie no no :))

Skomentuj J-23 Anuluj pisanie odpowiedzi

Zadzwoń do mnie!