Loading…

Serwis Samochodów Porsche Warszawa

Nasz Warsztat to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Kontakt

Skrzynia automatyczna bez tajemnic



SUBSKRYBUJ: https://www.youtube.com/c/AdamKornackiTestuje?sub_confirmation=1 Kiedyś mówiło się, że skrzynie automatyczne są powolne, toporne i zawodne. I być może kiedyś tak było! Dzisiaj sprawna, dobra skrzynia dwusprzęgłowa zmienia biegi szybciej niż mistrz świata Formuły 1! Jak dbać o skrzynię automatyczną? Czy zmieniać w niej olej? jak doradzają nam producenci, a co mówi się w niezależnych warsztatach? O tym w dzisiejszym poradniku. Miłego odbioru!!!

współpraca: www.liqui-moly.pl #motoryzacja #adamkornacki #automaniak

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.

Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet

44 thoughts on “Skrzynia automatyczna bez tajemnic

  1. Prawda jest taka, że manual to jest już relikt przeszłości. Czy się to komuś podoba czy nie, to nie ma on już większego sensu w nowoczesnych autach, które są okrutnie nafaszerowane całą tą elektroniką. Po prostu ze względu na swoją archaiczną konstrukcję manuale są skazane na wyginięcie.

  2. A może wypowiedzą się osoby które wymieniły olej w skrzyni w aucie z większym przebiegiem i krótko po tym skrzynia zaczęła źle pracować. Słyszy się przecież o takich sytuacjach i na forach można łatwo znaleźć ludzi którym się takie coś przydarzyło.

  3. Nie jestem zwolennikiem automatu bo manualem ja rządzę autem, a nie auto mną i nie jestem niewolnikiem swej próżności i wydawania kasy serwisowej automatu, które takie tanie nie jest oraz gdy nim wjadę np w ostrą górę to automat tego nie widzi, aja tak wybierając bieg (na marginesie podczas hamowania silnikiem manualem sporo zaoszczędzę tarcz i klocków hamulcowyc oczywiście z rozsądkiem). Automat jest dobry na powolną jazdę w korkaxh, dla leniwych kierowców uważających się za lepszych kierowców od kierowców jadących manualem i nie jest prawdą w sporo samochodów nie sportowo-rajdowych, kóre automaty szybciej zmieniają biegi niż manuale nawet gdy operują nim przeciętni kierowcy. w pigułce dla mnie samochód do frajdowania to manual, a utonat autobus, ciężarówka i …skuter.

  4. BMW F11 – skrzynia ZF8HP. Zalecenia producenta skrzyni (nie mówię o ASO BMW! Mowa o firmie ZF) są takie, aby wymianę oleju przeprowadzać statycznie. Dynamiczna wymiana oleju wypłukuje masę uszczelniającą skrzyni i zaczynają się problemy. Znam kilka takich przypadków i moje auto obecnie stoi w warsztacie i czeka na statyczną wymianę. Ze skrzynią nic się nie dzieje, po prostu przyszła pora na wymianę- ZAWSZE PREWENCJA! Potem mamy zdecydowanie mniej powodów do płaczu 🙂 Pozdrawiam Panie Adamie, uwielbiam Pana słuchać i oglądać 🙂

  5. Wybór rozumem to automat. Ale wybór sercem to manual 🙂 Tak jak najlepiej jest przez rozum kupić niezawodną Corollę ale przez serce GR Yarisa z manualem lub jeszcze lepiej – Ariela Atoma.

  6. ja tam przenigdy oleju w skrzyni biegów nie wymieniam. to mi się nie zdarzyło. do tego co 60k km? to żart.. no ale… skoro chcesz, to wymieniaj, twój samochód, twój szal, nie mój cyrk – nie moje małpy.

  7. Dla mnie dźwięk przełączania biegów skrzyni automatycznej skrzyni jest nie do zaakceptowania, oczywiście wiadomo, że jest szybsza niż człowiek, ale dla mnie osobiście tylko manual 😀

  8. A po co w ogóle przekładać biegi w automacie, bo da się to bez tego wszystkie a nawet bez sprzęgła.
    Mowa o najlepszej automatycznej przekładni, która jest bez awaryjna, działa bez opóźnień, bez konieczności wymiany oleju, serwisowania, czyli o ECVT, planetarna przekładnia Forda albo Toyoty, gdzie własne wymiana oleju nie jest przewidywalna przez producenta, bo nie ma tam takiego użycia jak w klasycznych, sprzęgłowych skrzyniach automatycznych.

  9. Na początku gruba przesada, miałem BMW E32 750i z 1991 ze skrzynią ZF 4HP24 (tę skrzynię oddałem do remontu) i Cadillaka Seville SLS z 1996 ze skrzynią GM 4T80E. Czy poniżej 8 sekund do setki w obu tych autach to brak emocji? Poniżej 5 sekund od 80 do 120km/h to brak emocji? I mówisz Pan o mechanicznym połączeniu z silnikiem na aktualnych skrzyniach dwusprzęgłowych, które porównujesz do hydraulicznych modeli, z czasów kiedy nie było jeszcze dwusprzęgłowych (debiut w Golfie V GTi o ile mnie pamięć nie myli). Przecież hydraulika pracuje non stop w poślizgu i zawsze będzie lekkie zamulenie na "klasycznym" automacie. A co niby nam daje wymiana dynamiczna, jak stary filtr zostaje, bo żeby go wyjąć, to trzeba całą skrzynię wyciągnąć? Na końcu polski McKwacz i tak nie zrobi tych wymian, bo po co robić dobrze kolejnemu kupującemu.

  10. Ok, fajny odcinek, wszystko się zgadza z prawdą. Ale po raz kolejny szanowny Pan Adam nie potrafi zmieniać biegów w Renault. Był kilka lat temu odcinek w zakupie kontrolowanym i tam był problem "bo te biegi w Reno to nie wchodzą tak gładko jak w innych". Minął jakiś czas myślałem, że Prowadzacy wyleczył się że stereotypów
    …ale nie, teraz EDC. Panie Adamie: przekładnia EDC jest produkowana przez niemiecką firmę Getarg. Ich skrzynie montowane są w: Volvo, Fiatach, Fordach i …. (Uwaga!!!) BMW… widać tutaj brak takiego małego obiektywnego podejścia do tematu…

  11. Nie ma co się dzielić w tej kwestii zawsze i wszędzie tylko automat hehe ja kupiłem automat z 260tys przebiegu. I olej nie był w zbyt dobrym stanie , histori też nie miałem, więc wymieniam olej statycznie razem z wymiana oleju w silniku

  12. Szanowny Panie Adamie wszystko ładnie pięknie , kupiłem żonie małe auto miejskie oczywiście z automatem – bajka do miasta autko ma klasycznego automata 4 biegi , pytam co roku na serwisie w ASO jaki interwał wymiany oleju w skrzyni i zawsze jest odpowiedź że producent NIE Przewiduje wymiany oleju w skrzyni – dobre sobie. Przy okazji pozdr. Serwis Kia w Krakowie

  13. Drogi Adamie, wszedlem tu ponownie by dodac, iz z powodu trendu producentow w kierunku automatow, tedy i Ja po malu przerabiam puki co w glowie tenze kierunek motoryzacji wszak mam w pamieci sytuacje stojacego na swiatlach ze skrzynia automatyczna a manualem, tedy ruszenie z miejsca z manualem musze wykonac prace lewarkiem stad trudno bym komus najechal na zadek, natomiast automatem, chwila nie uwagi i ??? a znam takowy przypadek, bo na sasiednim pasie ktos ruszyl…

  14. Jedyne auta jakie uznaję, to hot hatche z segmentu A i B,
    czyli małe szybkie.
    Najlepiej wolnossące. Czyli ideał to Clio 3rs i 2rs.
    Nie wyobrażam sobie tych samochodów z automatem.
    Clio 4rs z automatem i turbo to już nie to.

  15. Fajny film, ja właśnie kupiłem Hyundaia ix35 2010r 190tys nalotu i się zastanawiam czy zmieniać bo pewnie wcześniej nigdy nie było, Pan z serwisu który zajmuje się naprawą skrzyń etc z dobrym opiniami zaleca wymienia dynamiczna i mowi, że będzie ok , że to "pancerne" skrzynie, skrzynia od Aisin A6MF1 co sądzicie? Robić przy takim przebiegu? Może ktoś zostawi swoją opinię? Pozdrawiam

Skomentuj Herr Hausmeister Anuluj pisanie odpowiedzi

Zadzwoń do mnie!