Wszelkie pytania związane z poradami, zakupem auta i eksploatacją proszę kierować w komentarzach pod filmem, lub poprzez stronę : https://motodoradca.tv/zakupauta/
Komercyjne działania : wspolpraca@motodoradca.tv
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
42 thoughts on “Kończy się ELDORADO w salonach samochodowych…”
Pomimo, że mógłbym kupić sobie nowe auto, to nie widzę najmniejszego sensu wydawać kupę kasy, tylko o to żeby pokazać się rodzinie, znajomym, sąsiadom. Kupujesz nowe auto, a i tak słono płacisz za przeglądy, żeby zachować niby gwarancję itd. Wolę jeździć starszym autem i samemu robić przy nim wszelkie naprawy, co sprawia mi przyjemność.
Jak 3 lata temu byłem gotów wydać prawie 300tys zł na VW multivana to sprzedawcy w salonie poświęcali mi bardzo dużo uwagi… Do chwili, kiedy deklarowałem zakup jedynie na osobę prywatną i tylko za gotówkę
Do dziś nie za bardzo rozumiem, dlaczego taki klient jest niewygodny
Zaraz zaraz, dość już pierdzielenia o tym że elektryki są drogie bo ta technologia się dopiero rozwija. Bzdura do kwadratu, ta technologia jest znana od lat i prosta. Zresztą to miało być jedną z jej zalet jak ogłaszali początek rewolucji elektrycznej. I co ?? Jak zwykle zmiana zdania i pierdzielenie frazesów byle by golic frajera więc już bys Waldku chociaż ty tych bzdur nie powtarzał. Swoją BMW walnie ogłosiło produkcję małoseryjna BMW X5 z ogniwami wodorowymi, w skrócie gińcie bateryjki wodór już po was idzie 😁😁😁👍👍👍
Szczerze mówiąc temat dla mnie mało interesujący bo nie planowałem i nie planuje. Choć kontakt z ASO też miałem i może w tym temacie wrzucę 3grosze. Najpierw pytanie: czy ASO może odmówić naprawy samochodu który nie jest wypadkowy i przyjechał na własnych kołach pod serwis? Ja właśnie kilka lat temu miałem taką sytuację i zastanawiam się czy dużo osób też tak ma.
Widmo recesji powoduje, że niektóre korporacje już wprowadzają oszczędności i np. zamiast octawii wynajmują rapidy i fabie. Ciekaw jestem jakie będą działania flot w przyszłym roku, bo może to nieźle wstrząsnąć producentami aut.
Waldek, kiedy mówiłeś o obniżkach cen przyznawanych przez roboty na stronie producenta, myślałem że dążysz do zareklamowania wtyczki do przeglądarki dającej cashback 😛
W 2016r na spotkaniu koncernów motoryzacyjnych ustalono podział rynku i integrację produkcji wzajemnej. Podjęto pomysł, aby producent od początku do końca życia pojazdu miał nad nim kontrole. Czyli serwis i sprzedaż wyłącznie przez producenta. Powoli ceny mają wzrastać, a do osiągnięcia pułapu gdzie osoba indywidualna nie będzie w stanie kupić na własne potrzeby auta, a jedynie korzystać z sharing'u. Pomagać ma w tym Unia którą dyrektywami ma zniechęcać do posiadania auta na własność. Trochę sytuację zakłócił Elon, niespodzianie wprowadzając auta elektyczne czym ugryzł znaczący rynek premium. Unia ma problem z produkcją ogniw, ponieważ, surowce do produkcji nie występują w Europie, a te które są dostępne, już zgarnęli chińczycy. I tu Unia w tempie ekspresowym wypracowała/wypracowuje proces refurbish ogniw jak i całych pojazdów wpisując eletyki do planu reorganizacji rynku motoryzacyjnego w Europie. Reasumując rok zakazu sprzedaży aut spalinowych to też rok likwidacji salonów samochodowych, sklepów motoryzacyjnych i warsztatów indywidualnych. Nowa motoryzacja nie będzie dla każdego i nie będzie jak dziś dla kaprysu i przyjemności. Skończy się mobilność pracownika i zmiana pracy 2x w miesiącu, a przynajmniej nie będzie to takie proste i oczywiste jak dziś.
Wyrażam zdziwienie że nazywamy ,,Eldorado'' to co się dzieje od 2 lat. Nie ma aut, jasne te które się ostatnio sprzedawało były na 100% marży. Jednak efekt skali nadal zadziała, co mi z 3 aut na 100%, jak kiedyś było 12 na 30%. Produkty dodatkowe też przy takiej ilości aut przynoszą super mnie zysku. Rozumiem że kupujący ma podejście: chce jak najmniej wydać, jest drogo i czemu na mnie chcecie tyle zarobić. Ale handlowcy nie są specjalnie w lepszej pozycji, nie wiadomo czy będzie lepiej, kiedy tak się stanie. Prace na prowizji w motoryzacji dziś to ryzyko w czystej postaci. A w ekstremalnej sytuacji właściciel zamknie punk sprzedaży.
Nie lubię filmików gdzie prowadzący nie definiuje na wstępie o czym będzie mówił. Słucham i słyszę tylko ble ble ble. Tu chyba chodzi tylko o wyswietlenia?
To wszystko pojdzie ale w strone lat 90 czyli remontowania wszystkiego jak leci i jezdzenia tym do oporu. Ceny sa nieadekwatne do klasy auta – 90tys za pierdzace Polo czy 77 tys za badziewnego Dustera . W tej cenie ktos kupi za 30 cos klase wyzszego, wlozy z 10tys w naprawe i bedzie mial lepsze auto i duzo taniej. Elektrykow masowo i tak nikt nie kupi bo nie bedzie ich gdzie i czym ładowac, do tego sa zbyt drogie i upierdliwe w eksploatacji.
Ja tam nie wiem. Mi 2015 roku przysłała Skoda ofertę na nowe auto i z tego skorzystała moja żona. Za 43 tys dostała Fabię 3 Ambition w gratisie pakiet przeglądów, przedłużona gwarancja i pakiety wyposażenia. I jeszcze poszliśmy do drugiego salonu a tam upuścili nam na cenie. Czasami trafi się oferta specjalna.
A słyszałeś o aplikacji Kadromierz? To elektroniczna obroża dla pracownika, choć za to jest w KK art.189 kara od 3 mies.do5 lat ciupy. Tylko sąd ma do tego prawo, żaden pracodawca-byznesmen
I że co niby? Że znowu będzie można nowego Qashqaia kupić za 75k jak w 2019? He, he. A co do przyjemności bycia w salonie, to nie, nie było nigdy przyjemnie. W żadnym. Zawsze miałem wrażenie , jakbym rozmawiał z cwaniaczkami, niezależnie od salonu. Więc płakać nie będę.
W 2018 kupiłem swoje pierwsze nowe auto w życiu. Sprzedawcy powiedziałem, że gdyby elektryczne kosztowało max 20% więcej, to bym je kupił, ale nie za ponad 2 razy tyle. Pewnie trzeba poczekać aż elektryki stanieją. On mi na to się uśmiechnął i powiedział, że to spaliniaki doszusują ceną do elektryków. I, oczywiście, miał rację. Skąd on to wiedział?
Ceny w usa spadaja miesiac w miesiac pokazuja dane statystyczne. Elektryki w korpo się pojawiają bo UE wymusza ESG a korpo muszą sie dostosować jak nie to zaraz z rynku wypadną bo nie dostaną kredytów na inwestycje a może i kary zapłacą… a to wszystko to jest szrltuczne podniesienie progu wejścia w biznes… Klienci flotowi kupowali samochody dużo taniej niż zwykły obywatel w salonie to nie było kilka tysiecy tylko kilkadziesiąt.
Ta duch bycia i niech tak zostanie,tam idiotyczni ludzie pracują i z takimi to jak najdalej ,po wyjsciu z takiego durnowatego salonu nie masz humoru ,jeb-ać salony i ludzi co pracuja tam,pozdr
Typowe polskie myślenie sprzedawcy. W czasach dobrych pomiatanie klientem bo mam ich dużo a w złych proszenie się o klienta i nikomu do głowy nie przyjdzie że jakby w czasach dobrych zachowywał się odpowiednio to klient by o tym pamiętał o by wrocil
Po 2 minucie wyłączyłem.
Recesja idzie konkretna, więc skur..syny zmiękną za parę miesięcy.
Pomimo, że mógłbym kupić sobie nowe auto, to nie widzę najmniejszego sensu wydawać kupę kasy, tylko o to żeby pokazać się rodzinie, znajomym, sąsiadom. Kupujesz nowe auto, a i tak słono płacisz za przeglądy, żeby zachować niby gwarancję itd. Wolę jeździć starszym autem i samemu robić przy nim wszelkie naprawy, co sprawia mi przyjemność.
I dobrze jednego pośrednika – sprzedawcę mniej to lepiej dla klienta 👍😁
Wołoszański współczesnej motoryzacji….
Kolejny ciekawy i interesujący odcinek 👍🙂Dużo informacji👍
Co to za logo na lapku? W jak Waldemar?
To samo co z mieszkaniami 🙂
Jak 3 lata temu byłem gotów wydać prawie 300tys zł na VW multivana to sprzedawcy w salonie poświęcali mi bardzo dużo uwagi…
Do chwili, kiedy deklarowałem zakup jedynie na osobę prywatną i tylko za gotówkę
Do dziś nie za bardzo rozumiem, dlaczego taki klient jest niewygodny
Zaraz zaraz, dość już pierdzielenia o tym że elektryki są drogie bo ta technologia się dopiero rozwija. Bzdura do kwadratu, ta technologia jest znana od lat i prosta. Zresztą to miało być jedną z jej zalet jak ogłaszali początek rewolucji elektrycznej. I co ?? Jak zwykle zmiana zdania i pierdzielenie frazesów byle by golic frajera więc już bys Waldku chociaż ty tych bzdur nie powtarzał. Swoją BMW walnie ogłosiło produkcję małoseryjna BMW X5 z ogniwami wodorowymi, w skrócie gińcie bateryjki wodór już po was idzie 😁😁😁👍👍👍
Podobno parę lat temu z tego powodu "summitomo" sprzedało w warszawie swoje salony samochodowe.
Kto kupuje auto w salonie? 🤣🤣🤣
Ale lepiej przez neta. Kupujesz jedziesz nie pasuje masz 14 dni na zwrot. Bajka
Zadatek nie podlega zwrotowi, zaliczka owszem
Szczerze mówiąc temat dla mnie mało interesujący bo nie planowałem i nie planuje. Choć kontakt z ASO też miałem i może w tym temacie wrzucę 3grosze. Najpierw pytanie: czy ASO może odmówić naprawy samochodu który nie jest wypadkowy i przyjechał na własnych kołach pod serwis?
Ja właśnie kilka lat temu miałem taką sytuację i zastanawiam się czy dużo osób też tak ma.
Widmo recesji powoduje, że niektóre korporacje już wprowadzają oszczędności i np. zamiast octawii wynajmują rapidy i fabie. Ciekaw jestem jakie będą działania flot w przyszłym roku, bo może to nieźle wstrząsnąć producentami aut.
Model agencyjnny działa od dawna w Tesli
Waldek, kiedy mówiłeś o obniżkach cen przyznawanych przez roboty na stronie producenta, myślałem że dążysz do zareklamowania wtyczki do przeglądarki dającej cashback 😛
Nasty raz pisze to samo.
W 2016r na spotkaniu koncernów motoryzacyjnych ustalono podział rynku i integrację produkcji wzajemnej. Podjęto pomysł, aby producent od początku do końca życia pojazdu miał nad nim kontrole. Czyli serwis i sprzedaż wyłącznie przez producenta. Powoli ceny mają wzrastać, a do osiągnięcia pułapu gdzie osoba indywidualna nie będzie w stanie kupić na własne potrzeby auta, a jedynie korzystać z sharing'u. Pomagać ma w tym Unia którą dyrektywami ma zniechęcać do posiadania auta na własność. Trochę sytuację zakłócił Elon, niespodzianie wprowadzając auta elektyczne czym ugryzł znaczący rynek premium. Unia ma problem z produkcją ogniw, ponieważ, surowce do produkcji nie występują w Europie, a te które są dostępne, już zgarnęli chińczycy. I tu Unia w tempie ekspresowym wypracowała/wypracowuje proces refurbish ogniw jak i całych pojazdów wpisując eletyki do planu reorganizacji rynku motoryzacyjnego w Europie. Reasumując rok zakazu sprzedaży aut spalinowych to też rok likwidacji salonów samochodowych, sklepów motoryzacyjnych i warsztatów indywidualnych. Nowa motoryzacja nie będzie dla każdego i nie będzie jak dziś dla kaprysu i przyjemności. Skończy się mobilność pracownika i zmiana pracy 2x w miesiącu, a przynajmniej nie będzie to takie proste i oczywiste jak dziś.
Wyrażam zdziwienie że nazywamy ,,Eldorado'' to co się dzieje od 2 lat. Nie ma aut, jasne te które się ostatnio sprzedawało były na 100% marży. Jednak efekt skali nadal zadziała, co mi z 3 aut na 100%, jak kiedyś było 12 na 30%. Produkty dodatkowe też przy takiej ilości aut przynoszą super mnie zysku. Rozumiem że kupujący ma podejście: chce jak najmniej wydać, jest drogo i czemu na mnie chcecie tyle zarobić. Ale handlowcy nie są specjalnie w lepszej pozycji, nie wiadomo czy będzie lepiej, kiedy tak się stanie. Prace na prowizji w motoryzacji dziś to ryzyko w czystej postaci. A w ekstremalnej sytuacji właściciel zamknie punk sprzedaży.
Nie lubię filmików gdzie prowadzący nie definiuje na wstępie o czym będzie mówił. Słucham i słyszę tylko ble ble ble. Tu chyba chodzi tylko o wyswietlenia?
To wszystko pojdzie ale w strone lat 90 czyli remontowania wszystkiego jak leci i jezdzenia tym do oporu. Ceny sa nieadekwatne do klasy auta – 90tys za pierdzace Polo czy 77 tys za badziewnego Dustera . W tej cenie ktos kupi za 30 cos klase wyzszego, wlozy z 10tys w naprawe i bedzie mial lepsze auto i duzo taniej.
Elektrykow masowo i tak nikt nie kupi bo nie bedzie ich gdzie i czym ładowac, do tego sa zbyt drogie i upierdliwe w eksploatacji.
I nic ciekawego nie powiedziałeś, a nagadales się jak ćw …k .
Ja tam nie wiem. Mi 2015 roku przysłała Skoda ofertę na nowe auto i z tego skorzystała moja żona. Za 43 tys dostała Fabię 3 Ambition w gratisie pakiet przeglądów, przedłużona gwarancja i pakiety wyposażenia. I jeszcze poszliśmy do drugiego salonu a tam upuścili nam na cenie. Czasami trafi się oferta specjalna.
W Niemczech chce BMW z tym wystartowac. Salony beda znikac a Porsche otwiera ich coraz wiecej. Pozdrawiam…..
Niech żyje model agencyjny !
Ja dostałem w listopadzie 2019 roku rabat 15% na nowe bmw w salonie- sprzedawca sam zaproponował (bmw x2), przyjechało w styczniu 2020, więc da się
No właśnie?
A słyszałeś o aplikacji Kadromierz? To elektroniczna obroża dla pracownika, choć za to jest w KK art.189 kara od 3 mies.do5 lat ciupy. Tylko sąd ma do tego prawo, żaden pracodawca-byznesmen
I że co niby? Że znowu będzie można nowego Qashqaia kupić za 75k jak w 2019? He, he. A co do przyjemności bycia w salonie, to nie, nie było nigdy przyjemnie. W żadnym. Zawsze miałem wrażenie , jakbym rozmawiał z cwaniaczkami, niezależnie od salonu. Więc płakać nie będę.
Bmw dzisiaj na model 5 na każdą wersję silnikowa – 18% rabatu
Super odcinek pozdrawiam serdecznie
W 2018 kupiłem swoje pierwsze nowe auto w życiu. Sprzedawcy powiedziałem, że gdyby elektryczne kosztowało max 20% więcej, to bym je kupił, ale nie za ponad 2 razy tyle. Pewnie trzeba poczekać aż elektryki stanieją. On mi na to się uśmiechnął i powiedział, że to spaliniaki doszusują ceną do elektryków. I, oczywiście, miał rację. Skąd on to wiedział?
Dla mnie super sprawa, zamawianie przez internet 🙂 nic mnie tak nie wkurzało, jak negocjacje i zapytania do wielu salonów, aby otrzymać najniższa cenę
Waldek, mądry człowiek jestes ale taki znaczek W power jak na laptopie to ostatnio na giełdzie w Słomczynie widziałem!
Ceny w usa spadaja miesiac w miesiac pokazuja dane statystyczne.
Elektryki w korpo się pojawiają bo UE wymusza ESG a korpo muszą sie dostosować jak nie to zaraz z rynku wypadną bo nie dostaną kredytów na inwestycje a może i kary zapłacą… a to wszystko to jest szrltuczne podniesienie progu wejścia w biznes…
Klienci flotowi kupowali samochody dużo taniej niż zwykły obywatel w salonie to nie było kilka tysiecy tylko kilkadziesiąt.
To całe eldorado trwało od 2011 do 2020 roku
Dobrze gadasz… dać Ci wódki…sama prawda…
Ja uważam że im więcej pośredników tym gorzej, podobnie w budowlance, jest klient i wykonawca, po co tam pośrednik który chce na nich żerować…
Ehhh. Kupowanie nowego samochodu. Problemy pierwszego świata 😀
Ta duch bycia i niech tak zostanie,tam idiotyczni ludzie pracują i z takimi to jak najdalej ,po wyjsciu z takiego durnowatego salonu nie masz humoru ,jeb-ać salony i ludzi co pracuja tam,pozdr
Typowe polskie myślenie sprzedawcy. W czasach dobrych pomiatanie klientem bo mam ich dużo a w złych proszenie się o klienta i nikomu do głowy nie przyjdzie że jakby w czasach dobrych zachowywał się odpowiednio to klient by o tym pamiętał o by wrocil