W tym odcinku testujemy Porsche Cayenne pierwszej generacji, czyli pierwszego SUV-a niemieckiej marki, który na początku wywołał sporo kontrowersji, jednak w późniejszym czasie osiągnął sprzedażowy sukces. Dlaczego pomimo wielu zalet tego auta jego wartość spadła do poziomu używanego Golfa VII? Czy jest to samochód godny zakupu? Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie z rynku wtórnego? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV. Zapraszamy do oglądania!
W tym odcinku testujemy Porsche Cayenne I z 2009 roku z silnikiem diesla 3.0 l o mocy 240 KM.
🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Ruszamy na pomoc naszym ukraińskim sąsiadom! Jako Grupa OLX stworzyliśmy specjalną kategorię „Dla Ukrainy” / Для України, którą znajdziesz na stronie głównej OLX. Dysponujesz samochodem lub busem, czasem oraz chęcią pomocy uchodźcom z Ukrainy? Wybierz podkategorię Transport | Транспорт i dodaj ogłoszenie za darmo!
✅ usługa oferowanego transportu powinna być bezpłatna
✅ ogłoszenia można dodać w języki polskim i/lub obcym
✅ dodawanie ogłoszeń w tej kategorii jest darmowe
Oprócz transportu chcesz zaoferować nocleg, pomoc medyczną lub prawną czy przekazać artykuły spożywcze i higieniczne? Dodaj ogłoszenie!Każda pomoc ma znaczenie!
🇺🇦🇺🇦🇺🇦
0:00 Wstęp
1:08 Wygląd zewnętrzny i lata produkcji
2:15 Wnętrze i wyposażenie
8:58 Bagażnik
10:20 Wrażenia z jazdy
11:46 Przyspieszenie i test elastyczności
12:02 Test wygłuszenia wnętrza
12:14 Bezpieczeństwo
12:41 Test spalania
13:02 Ceny
14:07 Gama modeli i silników
17:45 Awaryjność i serwisowanie
20:04 Podsumowanie testu
O KANALE:
Na naszym kanale znajdziecie recenzje aut używanych i nowych. Filmy publikujemy co najmniej raz w tygodniu – zatem nie zapomnijcie zasubskrybować kanału, aby nie przegapić kolejnych filmów!
✔️ Współpraca oraz zgłoszenie auta do testów: youtube@otomoto.pl
#PorscheCayenne #test #otomoto
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
49 thoughts on “Porsche Cayenne I – Najtańszy sposób na Porsche | Test OTOMOTO TV”
Nissan juke I, jestem zadowolony jak masz mozliwosc chętnie oglądne
Ja od 2011 mam model z 2007 Cayenne S (polift, 4.8 V8, 166k km) wersja USA. Moim zdaniem wyszukiwanym niedługo youngtimerem może się stać wersja S i GTS z wolnossącym 4.8 V8.
heh Porshe, audi a4b5 Avanti z 99r. miałem lepiej wyposażone. dziadostwa robią takie 😅 auto tylko i wyłącznie do pokazania się. równie dobrze można wybrać Santa fe 2gen. czy tuscona . , jeden pieron. tyle że tamte tańsze i mniej palą.
Zgadzam się z komentarzami odnośnie obecnych kupujących Cayenne. Niestety ta generacja stała się celem wieśniaków z wąsem, którzy chcą usilnie udowodnić "somsiadom", że stać ich na co coś, na co w rzeczywistości pozwolić sobie nie mogą. Przykre, ale identyczna sytuacja jest np. z Mercedesem W211, W212 (wiem że to inny segment). Tym bardziej że Cayenne I to bardzo ładne auto, ale z pewnością nie dla przeciętnego, szarego polaczka
12:10 W cenie niższej można mieć np Fiata 500 X który ma podobną jakość wygłuszenia przy tej samej prędkości, co wynika z porównania. Gdzie Porshe, a gdzie Fiat?
Ja ostatnio zmuszony bylem jechac autem ze stacyjka w klasycznym miejscu i co start sie mylilem. Takze stacyjka w desce czy miedzy siedzeniami to kwestia przyzwyczajenia i nie jest to bardzo trudne.
Boże co za biedna wersja wyposażenia… To jakaś rzadkość i trafić do testu taki egzemplarz to naprawdę trzeba chyba chcieć pokazać je w najgorszym świetle: Kierownica wielofunkcyjna ma jak najbardziej sterowanie radiem i telefonem. Elektrycznie regulowana kierownica daje nam dodatkowo funkcję łatwego wysiadania, sama sie odsuwając. Zawieszenie pneumatyczne kolosalnie zmienia odbiór i prowadzenie tego auta… to zupełnie jak dwa inne pojazdy. Cayyene w pneumacie nie tylko się prowadzi jak dużo bardziej zwarty sedan, ale także zyskuje niesamowity komfort jak płynięcia na chmurce wiec i duże felgi oraz dziury nie straszne, a takze wjazdy w teren. Wspomniane PDCC nie tylko pomaga przy jeździe terenowej, ale także pochyla nam auto w zakrętach sprawiając, ze auto "łamie prawa fizyki". Jeśli trzymanie boczne jest "średnie" warto poszukać modelu z fotelami "sport". Wtedy poczujemy się bardziej jak w sportowym aucie, a nie komfortowym suvie. Po lifcie GTS nie jest uturbiony 🙂 TO nadal silnik wolnossący. Trafić manualną klimatyzację to jak wygrać w totka. Klimatronik jest standardem, a i 4o strefowa klima nie jest rzadkością w tym modelu. Co do usterek nie słyszałem w tym modelu o problemach z "sterowaniem silnikiem, kłopotach z hamulcem ręcznym czy poziomowaniem świateł". Te usterki wyciągnęliście z generatora losowych współczesnych aut ? Bo elektycznego hamulca w tym modelu nie było, a poziomowanie świateł to najprostszy z czujników wykorzystywany też do poziomowania zawieszenia 🙂 Co do kosztów eksploatacji to też warto wspomnieć, że o ile montaż, silniki, właściwości jezdne oraz design kabiny to dzieło inzynierów ze stutgardu o tyle wiele komponentów w tym jak powiedzieliście "drogiej elektroniki" Cayenne dzieli z pobratymcami z grupy VAG – Taurega czy Q7. Dzięki temu wzmacniacze nagłośnienia, moduły komfortu, półosie, czy np. czujniki z ABS z golfa kupimy dosłownie za parę złotych, a dostępność części używanych jest ogromna. Drogie koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego to też bajki. Najczęstszymi usterkami są tanie mosiężne zaworki zwrotne czy zwykłe o-ringi u góry kolumn do kupienia za grosze. Tak samo cała instalacja to zwykłe przewody pneumatyczne do kupienia za grosze na metry. Same zaś kolumny okazują się pancerne i nie słyszałem jeszcze aby wymagały wymiany. Kompresor okazuje się trwały i można dostać tani zamiennik z Jaguara. Bolączką jedynych słusznych silników w tym aucie V8 to wspomniane gładzie które zużywają się przez zbyt rzadkie interwały wymiany i zbyt mało lepki olej rekomendowany przez Porsche jak na niektóre Polskie zimy – cóż. Osiągi ponad niezawodność. Mając taką wiedzę można jednak bezawaryjnie nakręcić tymi silnikami i 0,5mln km. Auto zdecydowanie nie dla każdego i nie dla przeciętnego Kowlaskiego. Czasami w serwisie placi się "podatek od marki" nie mniej auto jak żadne inne odwdzięcza się komfortem, prowadzeniem i osiągami w przystępnej cenie zakupu. YOungtimer ? Raczej nie. Ale na pewno opcja warta rozważenia.
Niestety typowe auto dla polaka który musi się pokazać kupując je za ostatnie swoje pieniądze… Oczywiście wybiera przy tym jeden z tańszych egzemplarzy bo przecież przepłacać nie będzie… A później dopiero zaczynają się problemy. Oczywiście też byłem taki głupi kiedyś ale skutecznie się z tego wyleczyłem, że jeśli nie stać mnie na takie auto (a właściwie na jego utrzymanie) to go po prostu nie kupuję i celuje niżej. Śpię spokojniej a bólu dupy nie mam…
Nissan juke I, jestem zadowolony jak masz mozliwosc chętnie oglądne
Marcin może przetestujesz mojego busa master 3?
Ja bym chętniej obejrzał pierwsze Boxstery
Ja od 2011 mam model z 2007 Cayenne S (polift, 4.8 V8, 166k km) wersja USA. Moim zdaniem wyszukiwanym niedługo youngtimerem może się stać wersja S i GTS z wolnossącym 4.8 V8.
Trudno sobie wyobrazic, żeba tak jakieś 911 taniało.
Guzik PSM dobrze ze nie PMS
heh Porshe, audi a4b5 Avanti z 99r. miałem lepiej wyposażone. dziadostwa robią takie 😅
auto tylko i wyłącznie do pokazania się. równie dobrze można wybrać Santa fe 2gen. czy tuscona . , jeden pieron. tyle że tamte tańsze i mniej palą.
Był u Ciebie porsche Boxster pierwszej generacji? Bo nie kojarzę
Ale wtopa 😂 dotykowy ekran w cayenne. Mogliście się przygotować i dowiedzieć się, że to nie jest oryginalne radio tylko dołożone
Po nigegdaj czy o nigegdaj … Kiedyś znajdowała się apteczka??? Ja znam tylko niegdyś? Marcin skąd pochodzisz?
Zgadzam się z komentarzami odnośnie obecnych kupujących Cayenne.
Niestety ta generacja stała się celem wieśniaków z wąsem, którzy chcą usilnie udowodnić "somsiadom", że stać ich na co coś, na co w rzeczywistości pozwolić sobie nie mogą.
Przykre, ale identyczna sytuacja jest np. z Mercedesem W211, W212 (wiem że to inny segment).
Tym bardziej że Cayenne I to bardzo ładne auto, ale z pewnością nie dla przeciętnego, szarego polaczka
Marcin, widzę nowy zegarek.
Mógłbyś podać firmę i model?
12:10 W cenie niższej można mieć np Fiata 500 X który ma podobną jakość wygłuszenia przy tej samej prędkości, co wynika z porównania. Gdzie Porshe, a gdzie Fiat?
Chrysler 200. Plis
Porsche to takie samo" G” jak SUBARU. Ciągle zacofana linia design. Odbiegająca od XXI wieku.
Ten samochód jest tak strasznie brzydki jak Multipla.
Ojej, środek to niewiele lepszy od Skody. A za brak multifuncji w kierownicy daję krechę jak stąd do Bratysławy.
w następnym odcinku – Volvo S60 II generacji 🙏
Kto wam nową rubrykę "Dodatkowe wyposażenie" na stronie pisał? jest totalnie nieintuicyjna i z kupą błędów typu "kopiuj wklej". Masakra
SUV Porsche z dieslem i częściami od VW był sukcesem sprzedażowym, ale porażką wizerunkową. Powszechnie stał się samochodem dla rolnika w dresie 🙂
Niemiecka motoryzacja najwieksze gówno jakie powstało, touareg z innym znaczkiem? xD
Ja czekam na Seat Leon 3 Kombi 🙂
Mercedes clk w209 następny pls!!!
Przydało by się coś o Q7 4,2 benzyna
#marcinprzetestuj Volvo S80 2 generacji!
Mitsubishi Lancer przydałby się w Twoich świetnych filmikach. Rocznik od 2008 roku.
Diesel w porshe… Panie kochany, już było benzynkę brać
#marcinprzetestuj Mitsubishi Lancer ostatnia generacja albo chociaż przedostatnia
Szału nie robi… nie chcę go
Ja ostatnio zmuszony bylem jechac autem ze stacyjka w klasycznym miejscu i co start sie mylilem. Takze stacyjka w desce czy miedzy siedzeniami to kwestia przyzwyczajenia i nie jest to bardzo trudne.
Witam, czy możesz zrobić film o Land Rover Discovery 4 ?. pozdrawiam
Boże co za biedna wersja wyposażenia… To jakaś rzadkość i trafić do testu taki egzemplarz to naprawdę trzeba chyba chcieć pokazać je w najgorszym świetle:
Kierownica wielofunkcyjna ma jak najbardziej sterowanie radiem i telefonem. Elektrycznie regulowana kierownica daje nam dodatkowo funkcję łatwego wysiadania, sama sie odsuwając. Zawieszenie pneumatyczne kolosalnie zmienia odbiór i prowadzenie tego auta… to zupełnie jak dwa inne pojazdy. Cayyene w pneumacie nie tylko się prowadzi jak dużo bardziej zwarty sedan, ale także zyskuje niesamowity komfort jak płynięcia na chmurce wiec i duże felgi oraz dziury nie straszne, a takze wjazdy w teren. Wspomniane PDCC nie tylko pomaga przy jeździe terenowej, ale także pochyla nam auto w zakrętach sprawiając, ze auto "łamie prawa fizyki".
Jeśli trzymanie boczne jest "średnie" warto poszukać modelu z fotelami "sport". Wtedy poczujemy się bardziej jak w sportowym aucie, a nie komfortowym suvie.
Po lifcie GTS nie jest uturbiony 🙂 TO nadal silnik wolnossący. Trafić manualną klimatyzację to jak wygrać w totka. Klimatronik jest standardem, a i 4o strefowa klima nie jest rzadkością w tym modelu.
Co do usterek nie słyszałem w tym modelu o problemach z "sterowaniem silnikiem, kłopotach z hamulcem ręcznym czy poziomowaniem świateł". Te usterki wyciągnęliście z generatora losowych współczesnych aut ? Bo elektycznego hamulca w tym modelu nie było, a poziomowanie świateł to najprostszy z czujników wykorzystywany też do poziomowania zawieszenia 🙂
Co do kosztów eksploatacji to też warto wspomnieć, że o ile montaż, silniki, właściwości jezdne oraz design kabiny to dzieło inzynierów ze stutgardu o tyle wiele komponentów w tym jak powiedzieliście "drogiej elektroniki" Cayenne dzieli z pobratymcami z grupy VAG – Taurega czy Q7. Dzięki temu wzmacniacze nagłośnienia, moduły komfortu, półosie, czy np. czujniki z ABS z golfa kupimy dosłownie za parę złotych, a dostępność części używanych jest ogromna. Drogie koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego to też bajki. Najczęstszymi usterkami są tanie mosiężne zaworki zwrotne czy zwykłe o-ringi u góry kolumn do kupienia za grosze. Tak samo cała instalacja to zwykłe przewody pneumatyczne do kupienia za grosze na metry. Same zaś kolumny okazują się pancerne i nie słyszałem jeszcze aby wymagały wymiany. Kompresor okazuje się trwały i można dostać tani zamiennik z Jaguara. Bolączką jedynych słusznych silników w tym aucie V8 to wspomniane gładzie które zużywają się przez zbyt rzadkie interwały wymiany i zbyt mało lepki olej rekomendowany przez Porsche jak na niektóre Polskie zimy – cóż. Osiągi ponad niezawodność. Mając taką wiedzę można jednak bezawaryjnie nakręcić tymi silnikami i 0,5mln km.
Auto zdecydowanie nie dla każdego i nie dla przeciętnego Kowlaskiego. Czasami w serwisie placi się "podatek od marki" nie mniej auto jak żadne inne odwdzięcza się komfortem, prowadzeniem i osiągami w przystępnej cenie zakupu. YOungtimer ? Raczej nie. Ale na pewno opcja warta rozważenia.
Hmm dużo elementów z vw
9:21 drobna korekta:
pięćset czterdzieści litrów*
😉
Wszystko co u mnie w vectra C cosmo fulll
Niestety typowe auto dla polaka który musi się pokazać kupując je za ostatnie swoje pieniądze… Oczywiście wybiera przy tym jeden z tańszych egzemplarzy bo przecież przepłacać nie będzie… A później dopiero zaczynają się problemy. Oczywiście też byłem taki głupi kiedyś ale skutecznie się z tego wyleczyłem, że jeśli nie stać mnie na takie auto (a właściwie na jego utrzymanie) to go po prostu nie kupuję i celuje niżej. Śpię spokojniej a bólu dupy nie mam…
Sam jesteś najtańszy, chuja się znasz, 924 można kupić za kilka kafli
Tczasem dziś paliwo po 9zl
Najtańszy sposób na Porsche….a później płacz przy serwisowaniu 🥲
Paliwo za 7 zł było miłym wspomnieniem, hehe
👍
najtańszym w zakupie, ale koszty napraw i czestotliwość psucia się czegoś to MASAKRA
Przecież to trupy są
Zastanawiałem się nad tym modelem porsche ale odpuściłem lepiej dołożyć do boxstera
Jak wyłączyc tryb 4×4 w porsche cayenne
Dlaczego Porsche nazwało auto od nazwy pieprzu? Bo się często pieprzy….
ha ha ha żart dekady
A jak tam z wyciekami oleju?
Tu macie Cayenne II
https://youtu.be/v-Ko9wWKJCk
Świetny materiał 🙂