Zdarzyło Wam się, że paliła Wam się kontrolka „check”, a silnik pracował nierówno i w trybie awaryjnym? To może być poważna awaria, ale niekoniecznie. Za taki stan rzeczy może być odpowiedzialny brak ciśnienia na jednym z cylindrów, uszkodzenie głowicy, przepalone cewki lub świece. A wymiana świec zapłonowych to bardzo prosta sprawa, którą w tym filmiku objaśnia Adam Klimek z Team Total. Przeprowadzamy ją zawsze na zimnym silniku, a wymontowane świece dokładnie oglądamy, bo może nam to powiedzieć sporo o pracy naszej jednostki napędowej. Potem zostaje już tylko wymiana kompletu świec, po czym można jeździć. Zobaczcie!
Team Total to miejsce, w którym wszyscy miłośnicy motoryzacji znajdą coś dla siebie. Mamy inspirujące treści i fachowe porady.
TotalEnergies od lat odgrywa istotną rolę w świecie sportów motorowych. Wyścigi i rajdy są dla nas najlepszym źródłem zdobywana doświadczenia, które umożliwia nam prace nad innowacyjnymi produktami. Dzielimy się naszym doświadczeniem z kierowcami, co gwarantuje im optymalną ochronę, niezawodność i wydajność silników. Wszystko po to, aby jako pierwsi mogli minąć linię mety!
TotalEnergies to firma multienergetyczna, która produkuje i sprzedaje energię w skali globalnej: ropę i biopaliwa, gaz ziemny i green gas, odnawialne źródła energii i energię elektryczną. 105 000 naszych pracowników jest zaangażowanych w tworzenie coraz tańszej, czystej, niezawodnej i dostępnej dla jak największej liczby osób energii. Aktywna w ponad 130 krajach firma TotalEnergies stawia na zrównoważony rozwój we wszystkich jego wymiarach, w szczególności w obszarze swoich projektów i operacji biznesowych, które mają przyczynić się do zwiększenia jakości życia ludzi na całym świecie.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
23 thoughts on “Wymiana świec zapłonowych | Adam Klimek | Team Total”
Dzięki za pomocny film. Według producenta odstęp elektrody do mojego auta to 0.8 mm a świeca org. to C72LJS. Tymczasem ta świeca na rynku ma odstęp 0.65 mm. czy regulować przerwę?
Odnosnie uzywania klucza dynamomentrycznego to jest bzdura. Ktos pomysli ze ooo, wlasnie wypowiada sie jakis Janusz – otoz nie. Wystarczy spojrzec na instrukcje dokrecenia na opakowaniu swiec zaplonowych. Tam jasno jest napisane jak dokrecic prawidlowo stosujac dokrecanie odpowiednimi katami. Zazwyczaj dokrecamy do konca az poczujemy opor a potem jeszcze o kat 90 stopni.
W moim Fiacie 1.4 8v mam prawie takie same kable zapłonowe tylko zamiast Champion jest napis Cavis reszta oznaczeń wygląda tak samo. Myślę że to są championy montowane we fiacie jako oe i z jakichś tam przyczyn zmieniono nazwę. Jeżeli przewody są dobre i nie mają ulotów (nie iskrzą w ciemności) po spryskaniu wodą ze spryskiwacza to nie ma sensu ich wymieniać na nowe.
Mam te przewody od nowości (12 lat) i są ok. Dodam, że zaleca się posmarowanie fajek na świece od wewnątrz pastą izolującą czy to Beru zkf01, czy silikonową N, czy molycote 4, czy eLube czy wreszcie molycote dc4. Pasty te po zaschnięciu mając odporność rzędu 30kV/mm zapobiegają wnikaniu wilgoci do wnętrza i spływaniu prądu (napięcia) po izolatorze świecy do masy – co osłabia iskrę
Mam pytanie przymierzam się do wymiany świec w Duratec HE 2.3 Ford S Max ,dziś zdjąłem jedną cewkę a tam był olej w tej komorze. Czy to normalne? Skąd olej w tym miejscu? Powinno być tam sucho jak na filmiku. Mogę prosić o komentarz?
Nie wiem dlaczego nikt nie mówi o tym, żeby świece przy pierwszym odpaleniu dobrze wygrzać, choć wśród użytkowników motocykli jest to oczywista sprawa?
W moim aucie zaświeca się check, silnik pracuje normalnie, osiągi normalne. Diagnoza – zewnętrzny układ emisji. Tyle że nic się nie dzieje, lampka po pewnym czasie gaśnie i spokój, pół roku, rok. Potem jakaś dłuższa trasa i znowu. I co by Pan obstawiał ? Autko to Toyota Avensis T25 z silnikiem benzynowym 2.0
No ja mam kie Sorento, 33litra benzyna v6, super auto, chciałabym, żeby ja reanimować, no miałem audi a a 6i td itp, kia to naprawdę coś, uważam ze to coś, po drugie już ich nie ma na rynku
A jakie świece zapłonowe polecacie? Jestem kierowcą od ponad 20 lat, robię rocznie ponad 50 tyś km i długo miałem problem trafić na dobre świece (a sprawdziłem już wiele). Od kilku lat używam świec firmy BRISK (w dwóch samochodach, w tym jeden na LPG) i ogólnie jestem zadowolony (a nie szukam daleko, bo mam pod domem w Auto Partner).
Wczoraj wymieniłem świece w Hyundaiu IX35. Robiłem to na ciepłym silniku i wszystko poszło bez problemu. Świece wychodziły jak marzenie A na pewno było już po terminie wymiany. Dokrecalem do oporu w rękach A później o 90stopni i gra. Na świecach Bosch jest instrukcja albo dokrecic 28nm kluczem dynamo albo o kąt 90. Więc raczej wykręca się na ciepłym silniku.
1:22 Z ciekawości to ile czasu trwa wymiana świec u Pana? Biorąc pod uwagę, że większość klientów przyjedzie z rozgrzanym silnikiem to jego samo ostudzenie potrwa przecież kilka godzin…
Mam problem pomocy . Przy odpaleniu zimnego silnika łapie obroty po czy po 2 minutach obroty spadają do 500 i póki się nie nagrzeje to tak trzyma . Jak złapie temperaturę 90 to jest wszystko ok . Jak włączę silnik to obroty spadają do 500 i czuć drgania. Przepustnica była czyszczona i nic . CY będą to świece. Czy cewka ??? Seat Leon 2 1.6 benzyna
Jeździlem samochodem "Nysa " , czy " Zuk" – nikt nie wiedział o kluczach dynametrycznych – .Teraz duperele z kawałkiem – ha ha ha .Moje Nysy czy Żuki – nadal jeżdża – a te " nowości " są już pewne na złomie
Z jako silo dokrecac swiece w e60 3.0 benz?
Panie Adamie
Nie siła tylko moment
Dzięki za pomocny film. Według producenta odstęp elektrody do mojego auta to 0.8 mm a świeca org. to C72LJS. Tymczasem ta świeca na rynku ma odstęp 0.65 mm. czy regulować przerwę?
Odnosnie uzywania klucza dynamomentrycznego to jest bzdura. Ktos pomysli ze ooo, wlasnie wypowiada sie jakis Janusz – otoz nie. Wystarczy spojrzec na instrukcje dokrecenia na opakowaniu swiec zaplonowych. Tam jasno jest napisane jak dokrecic prawidlowo stosujac dokrecanie odpowiednimi katami. Zazwyczaj dokrecamy do konca az poczujemy opor a potem jeszcze o kat 90 stopni.
witam .corsa e 1.4 16v 75 km z jakim momentem dokręcić swiece zapłonowe z góry dziękuje .
W moim Fiacie 1.4 8v mam prawie takie same kable zapłonowe tylko zamiast Champion jest napis Cavis reszta oznaczeń wygląda tak samo. Myślę że to są championy montowane we fiacie jako oe i z jakichś tam przyczyn zmieniono nazwę. Jeżeli przewody są dobre i nie mają ulotów (nie iskrzą w ciemności) po spryskaniu wodą ze spryskiwacza to nie ma sensu ich wymieniać na nowe.
Mam te przewody od nowości (12 lat) i są ok. Dodam, że zaleca się posmarowanie fajek na świece od wewnątrz pastą izolującą czy to Beru zkf01, czy silikonową N, czy molycote 4, czy eLube czy wreszcie molycote dc4. Pasty te po zaschnięciu mając odporność rzędu 30kV/mm zapobiegają wnikaniu wilgoci do wnętrza i spływaniu prądu (napięcia) po izolatorze świecy do masy – co osłabia iskrę
Mam pytanie przymierzam się do wymiany świec w Duratec HE 2.3 Ford S Max ,dziś zdjąłem jedną cewkę a tam był olej w tej komorze. Czy to normalne? Skąd olej w tym miejscu? Powinno być tam sucho jak na filmiku. Mogę prosić o komentarz?
A zwykłym kluczem można wkręcić?
A co ze świecami do silników z lpg ?? też dobierać według katalogu ?
Te filmy przy filmach Pana Dudy wypadają śmiesznie i teatralnie. Same reklamy tego dziadostwa od TOTAL
Czy smaruje się gwint świecy ?
Chaotyczne ogólniki – bez sensu.P.Klimkowi nie powierzył bym nawet konserwacji roweru- nie mówiąc o naprawie.
Nie wiem dlaczego nikt nie mówi o tym, żeby świece przy pierwszym odpaleniu dobrze wygrzać, choć wśród użytkowników motocykli jest to oczywista sprawa?
W moim aucie zaświeca się check, silnik pracuje normalnie, osiągi normalne. Diagnoza – zewnętrzny układ emisji. Tyle że nic się nie dzieje, lampka po pewnym czasie gaśnie i spokój, pół roku, rok. Potem jakaś dłuższa trasa i znowu. I co by Pan obstawiał ? Autko to Toyota Avensis T25 z silnikiem benzynowym 2.0
Panowie smarować świece przed wkreceniem ,czy nie smarować
Spoko
No ja mam kie Sorento, 33litra benzyna v6, super auto, chciałabym, żeby ja reanimować, no miałem audi a a 6i td itp, kia to naprawdę coś, uważam ze to coś, po drugie już ich nie ma na rynku
A jakie świece zapłonowe polecacie? Jestem kierowcą od ponad 20 lat, robię rocznie ponad 50 tyś km i długo miałem problem trafić na dobre świece (a sprawdziłem już wiele). Od kilku lat używam świec firmy BRISK (w dwóch samochodach, w tym jeden na LPG) i ogólnie jestem zadowolony (a nie szukam daleko, bo mam pod domem w Auto Partner).
Wczoraj wymieniłem świece w Hyundaiu IX35. Robiłem to na ciepłym silniku i wszystko poszło bez problemu. Świece wychodziły jak marzenie A na pewno było już po terminie wymiany. Dokrecalem do oporu w rękach A później o 90stopni i gra. Na świecach Bosch jest instrukcja albo dokrecic 28nm kluczem dynamo albo o kąt 90. Więc raczej wykręca się na ciepłym silniku.
a gdzie koszt usunięcia błędu z komputera (bo nie wierze ze check nagle zniknął sam )
1:22 Z ciekawości to ile czasu trwa wymiana świec u Pana? Biorąc pod uwagę, że większość klientów przyjedzie z rozgrzanym silnikiem to jego samo ostudzenie potrwa przecież kilka godzin…
Mam problem pomocy . Przy odpaleniu zimnego silnika łapie obroty po czy po 2 minutach obroty spadają do 500 i póki się nie nagrzeje to tak trzyma . Jak złapie temperaturę 90 to jest wszystko ok . Jak włączę silnik to obroty spadają do 500 i czuć drgania. Przepustnica była czyszczona i nic . CY będą to świece. Czy cewka ??? Seat Leon 2 1.6 benzyna
Jeździlem samochodem "Nysa " , czy " Zuk" – nikt nie wiedział o kluczach dynametrycznych – .Teraz duperele z kawałkiem – ha ha ha .Moje Nysy czy Żuki – nadal jeżdża – a te " nowości " są już pewne na złomie