Nad wyglądem samochodów pracują najsłynniejsi projektanci. Tadeusz Jelec od ponad 20 lat pracuje jako projektant w Jaguarze. Zdradził tajniki swojej pracy.
#jaguar #projektant #tadeuszjelec Materiał zawiera lokowanie.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
48 thoughts on “Projektant Jaguarów był moim gościem!”
Bardzo fajny odcinek bardzo dobrze się słucha tego Pana jak opowiada o samochodach
Wspaniałe czasy dla motoryzacji, każdy bogaty czy biedny właściciel auta mógł poczuć się wyjątkowym posiadaczem , każde auto było inne oryginalne pociągające! po 40 latach nadal budzą zachwyt a teraz? żyjemy w czasach kiczu , plastiku , kilku kresek komputerowych , każde podobne nijakie , czy za 20-30 lat takie Vagi , Skody , Kie będą budzić podziw ? nie …bo czeka ich śmietnik na odpady . A takich uzdolnionych projektantów aut jak np Pan Tadeusza już nie będzie.
Jestem pod wielkim wrażeniem osoby Pana Tadeusza! Bardzo doceniam też sposób prowadzenia rozmowy przez Pana Patryka. Gratuluję też umiejętności nagrywania tego filmu – brawa dla Patryka!
Z tym zamalowaniem "ziemi" przy restaurowaniu fiata, zapewne chodziło o masę, przewód masowy. Z angielskiego masa to "ground" . Mogło się pomylić po latach używania języka angielskiego
Chyba rozumiem po tej rozmowie dlaczego większość aut jest słaba i niedopracowana. Projektant projektował a inzynierowie wykonywali. Dzisiaj mamy jakieś nieudane połączenie marketingu z fatalnymi modami i taniością technologiczną. Podczas jazdy poskudnym designersko wręcz wstrętnym i brzydkim jaguarem krytykujecie poprawną lodgy ( która ma jedynie brzydkie tylne światła – dokker ma lepsze) a nie zauważacie perełki designu w postaci swifta, który jest przeciętny w detalach i ponadczasowy w wyglądzie rozmawiając i jakimś karykaturalnym paskudztwie od nissana. Powiedzmy sobie szczerze: angielska motoryzacja jest brzydka i nie ma stylu – wyjątki e-type który jest autem sportowym oraz właśnie jaguar 308 ( przetłoczenia na masce) który jest dla silnika i bagażu ale nie dla ludzi – właściwie to tylko land rovery się bronią. Rozumiem, że projektant ma sentyment do swojego dzieła podobnie jak robotnik z łopatą do wylewanej podmurówki w ogrodzeniu ( to moje dzieło) ale projektów aut ponadczasowych jest niewiele i to w większości auta z włoskiego lub francuskiego designu, czasem z amerykańskiego. Ta damska błękitna 500-ka jest ładniejsza od 90 % aut z tej wystawy i bardziej męska od jaguara 308 – taki paradoks – wsadźcie norweskiego drwala do 500 i do jaga np 308 – fiat 500 się obroni bo mu będzie pasował a jaguar tylko dla wychudzonego arystokraty. Brakło mi wspomnień o choćby peżotach które są ponadczasowe – elegancka prostota. Wiele aut lepiej wygląda dzięki chromom. Ciekawy wywiad warty obejrzenia ale tez sygnalizujący jak projektant jest ograniczony przez wymogi od zamawiającego
Panie Patryku zatem jestem ponadczasowy. Aktualnie mam 31 lat a gdy pierwszy raz zobaczylem BMW E63/64 w 2006 (zatem wtedy mialem 18 lat) to poprostu od razu zakochalem sie na zaboj w tym samochodzie. Aktualnie poluje na M6 w tamtej wersji lub poliftowej i za kazdym razem jak je widze to nogi mi miekna. Pozdrawiam
Patryk za to przerywanie to do piekła a szczególnie jak przerwałeś w połowie wypowiedz o saabie 😓 nie chce tego ale tylko przez to daje unlike. Robisz to także jak gadasz z Tomkiem i ludźmi z abcar
Swietny film, Pan Tadeusz to chodzaca encyklopedia. Jezeli chodzi o Jaguara to po XJ40 byl X300, a dopiero potem X308. Wiec jezeli Pan Tadeusz projektowal X308 to za duzo sie nie napracowal. Te modele sa prawie blizniacze na zewnatrz, bardziej roznia sie srodkiem: silnik OK V8 ale deska rozdzielcza jak dla mnie to byla porazka. X308 to juz namacalne dzielo fordowskich inzynierow. Ich kolejne dziela x-type i s-type to juz parodia Jaguara. Sam jezdze X300 I ciekawie kto go projektowal. Jest przepiekny. Pozdrawiam 😁
8:30 F type, ale z V6 to jeden z najładniejszych samochodów XXi wieku, lekkość linii i spójność zostały w tej bryle tak pięknie zrobione, że nic tylko pogratulować ekipie projektantów Jag'a.
Rewelacyjny facet, dowiedziałem się o jego istnieniu z magazynu Auto Sukces gdzieś pod koniec lat 90-tych, ależ ja byłem strasznie dumny z faktu, że Polak pracuje dla Jaguara.
z tym facetem można by nakręcić ze 20 odcinków 😀 za dużo wiedzy doświadczeń i przeżyć na jeden odcinek, szkoda ze tak wolno mówi bo lepiej się słucha szybszej mowy no i w tym samym czasie można przyswoić więcej informacji 😀
Tadeusz Jelec zaprojektował F-Typa? Wlasnie kupilem mini ksiażke z resorakiem F-Type i pisze że "F-type concept, prototypu stworzonego przez Geoffa Lawsona i rozwiniętego przez Iana Calluma. Nigdzie nie wspomniano o Panu Tadeuszu Jelec… Czy możcie wyjaśnić dlaczego tak jest?
Bardzo fajny odcinek bardzo dobrze się słucha tego Pana jak opowiada o samochodach
"prawda jest taka"😁
Patryk nie świruj tylko dawaj odcinek o polskim Porsche, lakierka zrobiona? Mam nadzieję że spotkamy się w Stężycy, pozdro!
Dzięki że nam przedstawiłeś Pana Tadeusza. Niesamowite. . .
Piecdziesiata minuta i koles w tle z gimbalem dupy hostess filmuje tylko 😉
Wspaniałe czasy dla motoryzacji, każdy bogaty czy biedny właściciel auta mógł poczuć się wyjątkowym posiadaczem , każde auto było inne oryginalne pociągające! po 40 latach nadal budzą zachwyt a teraz? żyjemy w czasach kiczu , plastiku , kilku kresek komputerowych , każde podobne nijakie , czy za 20-30 lat takie Vagi , Skody , Kie będą budzić podziw ? nie …bo czeka ich śmietnik na odpady . A takich uzdolnionych projektantów aut jak np Pan Tadeusza już nie będzie.
Pan Tadeusz Mega pozytywny i skromny człowiek, chciałbym zajrzeć do jego garażu.
Jestem pod wielkim wrażeniem osoby Pana Tadeusza! Bardzo doceniam też sposób prowadzenia rozmowy przez Pana Patryka. Gratuluję też umiejętności nagrywania tego filmu – brawa dla Patryka!
Tak jak dziecko rozkoszuje się latem lodami czy cukierkami, tak mi ten film przyniósł tyle smaku motoryzacji
Rewelacja
Z tym zamalowaniem "ziemi" przy restaurowaniu fiata, zapewne chodziło o masę, przewód masowy. Z angielskiego masa to "ground" . Mogło się pomylić po latach używania języka angielskiego
Strasznie denerwująca maniera dotykania, smyrania i miziania rozmówców. Masakra.
Doskonały materiał! Wielki szacunek dla p.Tadeusza Jelca za to co osiągnął, ale przede wszystkim za to, jakim jest człowiekiem.
Patryk jesteś bogiem dziennikarstwa motoryzacyjnego w Polsce
Ciekawy człowiek.
Chyba rozumiem po tej rozmowie dlaczego większość aut jest słaba i niedopracowana. Projektant projektował a inzynierowie wykonywali. Dzisiaj mamy jakieś nieudane połączenie marketingu z fatalnymi modami i taniością technologiczną. Podczas jazdy poskudnym designersko wręcz wstrętnym i brzydkim jaguarem krytykujecie poprawną lodgy ( która ma jedynie brzydkie tylne światła – dokker ma lepsze) a nie zauważacie perełki designu w postaci swifta, który jest przeciętny w detalach i ponadczasowy w wyglądzie rozmawiając i jakimś karykaturalnym paskudztwie od nissana. Powiedzmy sobie szczerze: angielska motoryzacja jest brzydka i nie ma stylu – wyjątki e-type który jest autem sportowym oraz właśnie jaguar 308 ( przetłoczenia na masce) który jest dla silnika i bagażu ale nie dla ludzi – właściwie to tylko land rovery się bronią. Rozumiem, że projektant ma sentyment do swojego dzieła podobnie jak robotnik z łopatą do wylewanej podmurówki w ogrodzeniu ( to moje dzieło) ale projektów aut ponadczasowych jest niewiele i to w większości auta z włoskiego lub francuskiego designu, czasem z amerykańskiego. Ta damska błękitna 500-ka jest ładniejsza od 90 % aut z tej wystawy i bardziej męska od jaguara 308 – taki paradoks – wsadźcie norweskiego drwala do 500 i do jaga np 308 – fiat 500 się obroni bo mu będzie pasował a jaguar tylko dla wychudzonego arystokraty. Brakło mi wspomnień o choćby peżotach które są ponadczasowe – elegancka prostota. Wiele aut lepiej wygląda dzięki chromom. Ciekawy wywiad warty obejrzenia ale tez sygnalizujący jak projektant jest ograniczony przez wymogi od zamawiającego
A morze zrobić spodnie z czymś typu "prawda jest taka„
1:00:37 znikający Mercedes 🙂
Zabrakło w montażu zdjęć aut o których mowa – żeby mieć pojęcie o czym mowa- ale wywiad bardzo ciekawy. pozdrawiam
Panie Patryku zatem jestem ponadczasowy. Aktualnie mam 31 lat a gdy pierwszy raz zobaczylem BMW E63/64 w 2006 (zatem wtedy mialem 18 lat) to poprostu od razu zakochalem sie na zaboj w tym samochodzie. Aktualnie poluje na M6 w tamtej wersji lub poliftowej i za kazdym razem jak je widze to nogi mi miekna. Pozdrawiam
Panie Tadeuszu najgorsze jak się komuś coś wydaje
Patryk za to przerywanie to do piekła a szczególnie jak przerwałeś w połowie wypowiedz o saabie 😓 nie chce tego ale tylko przez to daje unlike. Robisz to także jak gadasz z Tomkiem i ludźmi z abcar
Patryk …. jesteś dla mnie Wołoszańskim motoryzacji
Swietny film, Pan Tadeusz to chodzaca encyklopedia. Jezeli chodzi o Jaguara to po XJ40 byl X300, a dopiero potem X308. Wiec jezeli Pan Tadeusz projektowal X308 to za duzo sie nie napracowal. Te modele sa prawie blizniacze na zewnatrz, bardziej roznia sie srodkiem: silnik OK V8 ale deska rozdzielcza jak dla mnie to byla porazka. X308 to juz namacalne dzielo fordowskich inzynierow. Ich kolejne dziela x-type i s-type to juz parodia Jaguara. Sam jezdze X300 I ciekawie kto go projektowal. Jest przepiekny. Pozdrawiam 😁
Pytanie do projektantów czy wszystkie samochody muszą mieć maski i atrapy w kształcie x ochydnie brzydkie od mercedesa po mazde i inne gowna.
XJS zawsze na plus. Mam jednak nieodparte wrażenie, że to trzecia generacja z lampami od drugiej… 🙂
Szkoda, że o Polaku jest wzmianka tylko na polskiej stroni wiki, angielska mimo, że bardziej rozbudowana już o nim zapomniała https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_X-Type
Tak jak wszyscy tu piszą można was słuchać godzinami! Oby więcej takich przekazów. Pozdrawiam Krzysztof
Niesamowite historie…brawo dla polskiego projektanta
No i co z tym SAAB'em ? …zaczął się wątek o projektowaniu i …
understated…
Cały dzien można tego Pana słuchać 🍻🤝
8:30 F type, ale z V6 to jeden z najładniejszych samochodów XXi wieku, lekkość linii i spójność zostały w tej bryle tak pięknie zrobione, że nic tylko pogratulować ekipie projektantów Jag'a.
Rewelacyjny facet, dowiedziałem się o jego istnieniu z magazynu Auto Sukces gdzieś pod koniec lat 90-tych, ależ ja byłem strasznie dumny z faktu, że Polak pracuje dla Jaguara.
Patryk jesteś mega gościem, ale nie przerywaj!!
no co powiedziec!!!! klasyka gatunku!!!!
Świetny odcinek. Fantastyczna robota Patryku. Skromność Panan Tadeusza, klasa w wielkim wymiarze.Wiedza udokumentowana.
Fantastyczne…. i niedosyt. Więcej proszę
Ten facet ma smak i intuicję szok
Dobrze się was słucha, może powinien Pan pomyśleć o podcastach? Nie kojarzę podcastów o tematyce motoryzacji, a zwłaszcza klasycznej.
Coś pięknego!
Super, Patryk więcej takich ludzi na kanale!!!
w tatrze ma większe uzasadnienie ten otwór w błotniku, otóż siedzi tam V8 chłodzone powietrzem.
Przestań wchodzić swoim gościom w słowo! Mimo wszystko świetny materiał, dzięki
Swietny Material👍👍👍
z tym facetem można by nakręcić ze 20 odcinków 😀 za dużo wiedzy doświadczeń i przeżyć na jeden odcinek, szkoda ze tak wolno mówi bo lepiej się słucha szybszej mowy no i w tym samym czasie można przyswoić więcej informacji 😀
Tadeusz Jelec zaprojektował F-Typa? Wlasnie kupilem mini ksiażke z resorakiem F-Type i pisze że "F-type concept, prototypu stworzonego przez Geoffa Lawsona i rozwiniętego przez Iana Calluma. Nigdzie nie wspomniano o Panu Tadeuszu Jelec… Czy możcie wyjaśnić dlaczego tak jest?
Jak ten Buick wyjeżdża… po prostu eargasm 😍😍