SUBSKRYBUJ: https://www.youtube.com/c/AdamKornackiTestuje?sub_confirmation=1 Kiedyś mówiło się, że skrzynie automatyczne są powolne, toporne i zawodne. I być może kiedyś tak było! Dzisiaj sprawna, dobra skrzynia dwusprzęgłowa zmienia biegi szybciej niż mistrz świata Formuły 1! Jak dbać o skrzynię automatyczną? Czy zmieniać w niej olej? jak doradzają nam producenci, a co mówi się w niezależnych warsztatach? O tym w dzisiejszym poradniku. Miłego odbioru!!!
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
44 thoughts on “Skrzynia automatyczna bez tajemnic”
VW w DSG oświadcza, iż nie wymienia się w nich oleju w trybie dynamicznym… możemy to potwierdzić?
Prawda jest taka, że manual to jest już relikt przeszłości. Czy się to komuś podoba czy nie, to nie ma on już większego sensu w nowoczesnych autach, które są okrutnie nafaszerowane całą tą elektroniką. Po prostu ze względu na swoją archaiczną konstrukcję manuale są skazane na wyginięcie.
A może wypowiedzą się osoby które wymieniły olej w skrzyni w aucie z większym przebiegiem i krótko po tym skrzynia zaczęła źle pracować. Słyszy się przecież o takich sytuacjach i na forach można łatwo znaleźć ludzi którym się takie coś przydarzyło.
Nie jestem zwolennikiem automatu bo manualem ja rządzę autem, a nie auto mną i nie jestem niewolnikiem swej próżności i wydawania kasy serwisowej automatu, które takie tanie nie jest oraz gdy nim wjadę np w ostrą górę to automat tego nie widzi, aja tak wybierając bieg (na marginesie podczas hamowania silnikiem manualem sporo zaoszczędzę tarcz i klocków hamulcowyc oczywiście z rozsądkiem). Automat jest dobry na powolną jazdę w korkaxh, dla leniwych kierowców uważających się za lepszych kierowców od kierowców jadących manualem i nie jest prawdą w sporo samochodów nie sportowo-rajdowych, kóre automaty szybciej zmieniają biegi niż manuale nawet gdy operują nim przeciętni kierowcy. w pigułce dla mnie samochód do frajdowania to manual, a utonat autobus, ciężarówka i …skuter.
Jazda że skrzynią automatyczną to czysta przyjemność, poezja. Te redukcje, płynne przejścia itd. Posiadam 7G tronik w Mercedesie z 2005 roku….pancerna skrzynia jak ją określają 😎
Pracuje z takimi ludźmi którzy uwielbiają skrzynie manualne ! … niestety są to osoby chore psychicznie ze stwierdzonym niedojebaniem mózgowym … przykre ale prawdziwe…pozdrawiam!.
BMW F11 – skrzynia ZF8HP. Zalecenia producenta skrzyni (nie mówię o ASO BMW! Mowa o firmie ZF) są takie, aby wymianę oleju przeprowadzać statycznie. Dynamiczna wymiana oleju wypłukuje masę uszczelniającą skrzyni i zaczynają się problemy. Znam kilka takich przypadków i moje auto obecnie stoi w warsztacie i czeka na statyczną wymianę. Ze skrzynią nic się nie dzieje, po prostu przyszła pora na wymianę- ZAWSZE PREWENCJA! Potem mamy zdecydowanie mniej powodów do płaczu 🙂 Pozdrawiam Panie Adamie, uwielbiam Pana słuchać i oglądać 🙂
Wybór rozumem to automat. Ale wybór sercem to manual 🙂 Tak jak najlepiej jest przez rozum kupić niezawodną Corollę ale przez serce GR Yarisa z manualem lub jeszcze lepiej – Ariela Atoma.
ja tam przenigdy oleju w skrzyni biegów nie wymieniam. to mi się nie zdarzyło. do tego co 60k km? to żart.. no ale… skoro chcesz, to wymieniaj, twój samochód, twój szal, nie mój cyrk – nie moje małpy.
Dla mnie dźwięk przełączania biegów skrzyni automatycznej skrzyni jest nie do zaakceptowania, oczywiście wiadomo, że jest szybsza niż człowiek, ale dla mnie osobiście tylko manual 😀
A po co w ogóle przekładać biegi w automacie, bo da się to bez tego wszystkie a nawet bez sprzęgła. Mowa o najlepszej automatycznej przekładni, która jest bez awaryjna, działa bez opóźnień, bez konieczności wymiany oleju, serwisowania, czyli o ECVT, planetarna przekładnia Forda albo Toyoty, gdzie własne wymiana oleju nie jest przewidywalna przez producenta, bo nie ma tam takiego użycia jak w klasycznych, sprzęgłowych skrzyniach automatycznych.
Na początku gruba przesada, miałem BMW E32 750i z 1991 ze skrzynią ZF 4HP24 (tę skrzynię oddałem do remontu) i Cadillaka Seville SLS z 1996 ze skrzynią GM 4T80E. Czy poniżej 8 sekund do setki w obu tych autach to brak emocji? Poniżej 5 sekund od 80 do 120km/h to brak emocji? I mówisz Pan o mechanicznym połączeniu z silnikiem na aktualnych skrzyniach dwusprzęgłowych, które porównujesz do hydraulicznych modeli, z czasów kiedy nie było jeszcze dwusprzęgłowych (debiut w Golfie V GTi o ile mnie pamięć nie myli). Przecież hydraulika pracuje non stop w poślizgu i zawsze będzie lekkie zamulenie na "klasycznym" automacie. A co niby nam daje wymiana dynamiczna, jak stary filtr zostaje, bo żeby go wyjąć, to trzeba całą skrzynię wyciągnąć? Na końcu polski McKwacz i tak nie zrobi tych wymian, bo po co robić dobrze kolejnemu kupującemu.
Ok, fajny odcinek, wszystko się zgadza z prawdą. Ale po raz kolejny szanowny Pan Adam nie potrafi zmieniać biegów w Renault. Był kilka lat temu odcinek w zakupie kontrolowanym i tam był problem "bo te biegi w Reno to nie wchodzą tak gładko jak w innych". Minął jakiś czas myślałem, że Prowadzacy wyleczył się że stereotypów …ale nie, teraz EDC. Panie Adamie: przekładnia EDC jest produkowana przez niemiecką firmę Getarg. Ich skrzynie montowane są w: Volvo, Fiatach, Fordach i …. (Uwaga!!!) BMW… widać tutaj brak takiego małego obiektywnego podejścia do tematu…
Nie ma co się dzielić w tej kwestii zawsze i wszędzie tylko automat hehe ja kupiłem automat z 260tys przebiegu. I olej nie był w zbyt dobrym stanie , histori też nie miałem, więc wymieniam olej statycznie razem z wymiana oleju w silniku
Szanowny Panie Adamie wszystko ładnie pięknie , kupiłem żonie małe auto miejskie oczywiście z automatem – bajka do miasta autko ma klasycznego automata 4 biegi , pytam co roku na serwisie w ASO jaki interwał wymiany oleju w skrzyni i zawsze jest odpowiedź że producent NIE Przewiduje wymiany oleju w skrzyni – dobre sobie. Przy okazji pozdr. Serwis Kia w Krakowie
Drogi Adamie, wszedlem tu ponownie by dodac, iz z powodu trendu producentow w kierunku automatow, tedy i Ja po malu przerabiam puki co w glowie tenze kierunek motoryzacji wszak mam w pamieci sytuacje stojacego na swiatlach ze skrzynia automatyczna a manualem, tedy ruszenie z miejsca z manualem musze wykonac prace lewarkiem stad trudno bym komus najechal na zadek, natomiast automatem, chwila nie uwagi i ??? a znam takowy przypadek, bo na sasiednim pasie ktos ruszyl…
Jedyne auta jakie uznaję, to hot hatche z segmentu A i B, czyli małe szybkie. Najlepiej wolnossące. Czyli ideał to Clio 3rs i 2rs. Nie wyobrażam sobie tych samochodów z automatem. Clio 4rs z automatem i turbo to już nie to.
Fajny film, ja właśnie kupiłem Hyundaia ix35 2010r 190tys nalotu i się zastanawiam czy zmieniać bo pewnie wcześniej nigdy nie było, Pan z serwisu który zajmuje się naprawą skrzyń etc z dobrym opiniami zaleca wymienia dynamiczna i mowi, że będzie ok , że to "pancerne" skrzynie, skrzynia od Aisin A6MF1 co sądzicie? Robić przy takim przebiegu? Może ktoś zostawi swoją opinię? Pozdrawiam
VW w DSG oświadcza, iż nie wymienia się w nich oleju w trybie dynamicznym… możemy to potwierdzić?
tylko janusze się kłóco o skrzynie biegów haha
Prawda jest taka, że manual to jest już relikt przeszłości. Czy się to komuś podoba czy nie, to nie ma on już większego sensu w nowoczesnych autach, które są okrutnie nafaszerowane całą tą elektroniką. Po prostu ze względu na swoją archaiczną konstrukcję manuale są skazane na wyginięcie.
Producent skrzyni automatycznych ZF w Friedrichshafen zaleca wymiany oleju co 6 lat albo 80 000 km
A co z manualem
?
Jeżeli dochody >10.000 zł manual, jeśli <10.000 zł automat. To takie proste….
Ja też broniłem manuala dopóki nie kupiłem CHr z piękną skrzynią e-cvt , piękne , nigdy więcej manuala !
Automat jest dla ludzi ograniczonych
Mam zagwostke, mam skrzynie hydrokinetyk, 142kk przebiegu, nie wiem czy olej był kiedykolwiek wymieniany, jaką. Wymianę zastosować?
Szkoda, że temat poruszony jedynie o skrzyniach dwusprzeglowych.
Mnie powiedzieli w serwisie vw ( nie powiem gdzie ) "Panie jak sucha skrzynia, to oleju nie trzeba wmieniać" ech…szkoda gadać.😵💫
Jak ruszysz to sie bedzie jebac. Lepi zostawić tak jak jest i jeździć póki jeździ i sprzedać jak bedzie szarpać
A może wypowiedzą się osoby które wymieniły olej w skrzyni w aucie z większym przebiegiem i krótko po tym skrzynia zaczęła źle pracować. Słyszy się przecież o takich sytuacjach i na forach można łatwo znaleźć ludzi którym się takie coś przydarzyło.
Czyli cały odcinek bla bla bla a sens jest jeden . Wymieniać Olej !
Nie jestem zwolennikiem automatu bo manualem ja rządzę autem, a nie auto mną i nie jestem niewolnikiem swej próżności i wydawania kasy serwisowej automatu, które takie tanie nie jest oraz gdy nim wjadę np w ostrą górę to automat tego nie widzi, aja tak wybierając bieg (na marginesie podczas hamowania silnikiem manualem sporo zaoszczędzę tarcz i klocków hamulcowyc oczywiście z rozsądkiem). Automat jest dobry na powolną jazdę w korkaxh, dla leniwych kierowców uważających się za lepszych kierowców od kierowców jadących manualem i nie jest prawdą w sporo samochodów nie sportowo-rajdowych, kóre automaty szybciej zmieniają biegi niż manuale nawet gdy operują nim przeciętni kierowcy. w pigułce dla mnie samochód do frajdowania to manual, a utonat autobus, ciężarówka i …skuter.
Racja racja racja:)
Jazda że skrzynią automatyczną to czysta przyjemność, poezja. Te redukcje, płynne przejścia itd.
Posiadam 7G tronik w Mercedesie z 2005 roku….pancerna skrzynia jak ją określają 😎
Pracuje z takimi ludźmi którzy uwielbiają skrzynie manualne ! … niestety są to osoby chore psychicznie ze stwierdzonym niedojebaniem mózgowym … przykre ale prawdziwe…pozdrawiam!.
Nigdy więcej Manuala mam już 2 auto w Automacie Polecam 👍
Nie mialem nigdy automatu bo zona sie boi tego 🤣
Dlatego nie kupuje się francuskich samochodów które to Pan tak bardzo zachwala w zakupie kontrolowanym.
BMW F11 – skrzynia ZF8HP. Zalecenia producenta skrzyni (nie mówię o ASO BMW! Mowa o firmie ZF) są takie, aby wymianę oleju przeprowadzać statycznie. Dynamiczna wymiana oleju wypłukuje masę uszczelniającą skrzyni i zaczynają się problemy. Znam kilka takich przypadków i moje auto obecnie stoi w warsztacie i czeka na statyczną wymianę. Ze skrzynią nic się nie dzieje, po prostu przyszła pora na wymianę- ZAWSZE PREWENCJA! Potem mamy zdecydowanie mniej powodów do płaczu 🙂 Pozdrawiam Panie Adamie, uwielbiam Pana słuchać i oglądać 🙂
Wybór rozumem to automat. Ale wybór sercem to manual 🙂 Tak jak najlepiej jest przez rozum kupić niezawodną Corollę ale przez serce GR Yarisa z manualem lub jeszcze lepiej – Ariela Atoma.
Ała
ja tam przenigdy oleju w skrzyni biegów nie wymieniam. to mi się nie zdarzyło. do tego co 60k km? to żart.. no ale… skoro chcesz, to wymieniaj, twój samochód, twój szal, nie mój cyrk – nie moje małpy.
Dla mnie dźwięk przełączania biegów skrzyni automatycznej skrzyni jest nie do zaakceptowania, oczywiście wiadomo, że jest szybsza niż człowiek, ale dla mnie osobiście tylko manual 😀
Ale to turbo wydaje takie dźwięki
Ja wiem jak najlepiej dbac o automat. Zdemontowac i odstawic na polke tam sie moze nie zepsuje.. a zastapic go manualem.
A po co w ogóle przekładać biegi w automacie, bo da się to bez tego wszystkie a nawet bez sprzęgła.
Mowa o najlepszej automatycznej przekładni, która jest bez awaryjna, działa bez opóźnień, bez konieczności wymiany oleju, serwisowania, czyli o ECVT, planetarna przekładnia Forda albo Toyoty, gdzie własne wymiana oleju nie jest przewidywalna przez producenta, bo nie ma tam takiego użycia jak w klasycznych, sprzęgłowych skrzyniach automatycznych.
Adam, nic nie powiedziałeś jak w razie potrzeby wachlować gałka skrzyni autom. Kiedy i czy dawać na P kiedy dawać na N itd 🙂
Na początku gruba przesada, miałem BMW E32 750i z 1991 ze skrzynią ZF 4HP24 (tę skrzynię oddałem do remontu) i Cadillaka Seville SLS z 1996 ze skrzynią GM 4T80E. Czy poniżej 8 sekund do setki w obu tych autach to brak emocji? Poniżej 5 sekund od 80 do 120km/h to brak emocji? I mówisz Pan o mechanicznym połączeniu z silnikiem na aktualnych skrzyniach dwusprzęgłowych, które porównujesz do hydraulicznych modeli, z czasów kiedy nie było jeszcze dwusprzęgłowych (debiut w Golfie V GTi o ile mnie pamięć nie myli). Przecież hydraulika pracuje non stop w poślizgu i zawsze będzie lekkie zamulenie na "klasycznym" automacie. A co niby nam daje wymiana dynamiczna, jak stary filtr zostaje, bo żeby go wyjąć, to trzeba całą skrzynię wyciągnąć? Na końcu polski McKwacz i tak nie zrobi tych wymian, bo po co robić dobrze kolejnemu kupującemu.
Ok, fajny odcinek, wszystko się zgadza z prawdą. Ale po raz kolejny szanowny Pan Adam nie potrafi zmieniać biegów w Renault. Był kilka lat temu odcinek w zakupie kontrolowanym i tam był problem "bo te biegi w Reno to nie wchodzą tak gładko jak w innych". Minął jakiś czas myślałem, że Prowadzacy wyleczył się że stereotypów
…ale nie, teraz EDC. Panie Adamie: przekładnia EDC jest produkowana przez niemiecką firmę Getarg. Ich skrzynie montowane są w: Volvo, Fiatach, Fordach i …. (Uwaga!!!) BMW… widać tutaj brak takiego małego obiektywnego podejścia do tematu…
Nie ma co się dzielić w tej kwestii zawsze i wszędzie tylko automat hehe ja kupiłem automat z 260tys przebiegu. I olej nie był w zbyt dobrym stanie , histori też nie miałem, więc wymieniam olej statycznie razem z wymiana oleju w silniku
A ja tam lubie automat i manual tak samo.
Szanowny Panie Adamie wszystko ładnie pięknie , kupiłem żonie małe auto miejskie oczywiście z automatem – bajka do miasta autko ma klasycznego automata 4 biegi , pytam co roku na serwisie w ASO jaki interwał wymiany oleju w skrzyni i zawsze jest odpowiedź że producent NIE Przewiduje wymiany oleju w skrzyni – dobre sobie. Przy okazji pozdr. Serwis Kia w Krakowie
Drogi Adamie, wszedlem tu ponownie by dodac, iz z powodu trendu producentow w kierunku automatow, tedy i Ja po malu przerabiam puki co w glowie tenze kierunek motoryzacji wszak mam w pamieci sytuacje stojacego na swiatlach ze skrzynia automatyczna a manualem, tedy ruszenie z miejsca z manualem musze wykonac prace lewarkiem stad trudno bym komus najechal na zadek, natomiast automatem, chwila nie uwagi i ??? a znam takowy przypadek, bo na sasiednim pasie ktos ruszyl…
Jedyne auta jakie uznaję, to hot hatche z segmentu A i B,
czyli małe szybkie.
Najlepiej wolnossące. Czyli ideał to Clio 3rs i 2rs.
Nie wyobrażam sobie tych samochodów z automatem.
Clio 4rs z automatem i turbo to już nie to.
Od czasu pojawienia się ZF 8HP i Porsche PDK dyskusja się skończyła.
Dziękuję bardzo
Dlatego też nie kupuje się Renault Captura…
Fajny film, ja właśnie kupiłem Hyundaia ix35 2010r 190tys nalotu i się zastanawiam czy zmieniać bo pewnie wcześniej nigdy nie było, Pan z serwisu który zajmuje się naprawą skrzyń etc z dobrym opiniami zaleca wymienia dynamiczna i mowi, że będzie ok , że to "pancerne" skrzynie, skrzynia od Aisin A6MF1 co sądzicie? Robić przy takim przebiegu? Może ktoś zostawi swoją opinię? Pozdrawiam
Ja bym się bał Renówki w manualu, co dopiero automat 😁
Mam E39 530dA – polecam automat i zwolenników Bawarek!