🚗 Bohaterem odcinka „AUTODYŻURU” jest PŁUKANKA DO SILNIKÓW 🚗
Na salę operacyjną AUTODŻURU wjechało dziś moje auto, na którego przykładzie opowiem Wam co nieco o płukaniu silnika i pokażę, jak naszym zdaniem powinien wyglądać przegląd olejowy w każdym samochodzie.
Dodatkowo w kadr dzisiejszego odcinka wepchnęła się Beemka, która jakimś cudem dojechała do warsztatu i z małego problemu, zrobił się o wiele większy… Posłuchajcie, co mówię, bo naprawdę warto! Miłego oglądania! 🙂
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
37 thoughts on “Kontrowersyjne płukanie silnika.. CZY TO JEST BEZPIECZNE?”
10 min po co bajki ludziom opowiadasz to nic nie daje kolejny produkt korporcyjny do dymania ludzi olej ma wlasciwosci myjące wymiana oleju 10-15 tys max załatwia wszystko jeszcze machasz tym liqui hajs masz z tego i tyle
Ford transit 2003rok tdci 360 tys nalotu nigdy nie płukany. Zlewam olej wlewam nowy nic nie trzeba płukać. Wymiana max co 10 tyś. Olej bardzo dlugo dość jasny w silniku. Nie widzę potrzeby płukanki chyba że ktoś zmienia co 30-40 tyś to może wtedy tak aczkolwiek zapewne jest w tedy tak zawalony gównem że pewnie tylko może pogorszyć sprawę niż polepszyć.
Trafiłem tu dzisiaj przypadkiem- yt mi podsunął ten film – aż dziwne, że yt tak dokładnie wie, co robię- bo wczoraj wieczorem robiłem plukanke. Bardzo fajnie się słucha- widzę, że zostanę tu na dłużej. Jest sub i dzięki za film.
Wręcz kochasz Liqui Moly! Ale dawać się dymac też kochasz 😀 żart. Otoż LM jest robiony w Megúin!!! To są produkty Meguina. I ja takowego kupuje. Za 40% taniej (łacznie z oliwą) niż LM. Bo LM tyle że w reklamy wpompował i dał zlecenie komuś kto produkuje oleje! Mało kto w Polsce wie o tym
Filtr powietrza do brudnego (nieoczyszczonego) boxa, przekaz malo merytoryczny (pelna improwizacja) Jak dla mnie czlowiek chce zaistniec w YT, na nieszczescie, statystycznie bedzie ogladalnosc. Strach sie bac takich warsztatow.
Witam. Panie Krzysztofie, czy po zalaniu płukanki można poruszać się się autem w tym czasie, czy koniecznie płukanie musi odbywać się na postoju przy wolnych obrotach silnika?? (tak zalecają producenci płukanek) Pytając o jazdę, oczywiście mam na myśli spokojne przemieszczanie się, nie przekraczając 1800 obrotów do zmiany biegu. (silnik 2.0 CRDI przebieg 72tyś)
Z mojej strony: dziękuję Panu bardzo. A przy okazji jak się ma plukanka silnika pracującego na oleju mineralnym do silnika z olejem syntetycznym? Ten drugi nie tworzy nagarów, moje sposztrzeżenie, więc płukanka może być zbyteczna, czyż tak? PS' Scena z upadkiem telefonu/camery i naturalna reakcja słowna, która również często wymyka sie mi z pod kontroli. Na szczęście działam w środowisku jęz. francuskiego i udaję, że nikt mnie nie rozumie,….ahahahahaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS' Wymieniam olej silnikowy , synt., co 7 000 km.
Powitać mam pytanie do prowadzącego , mój pojazd ma na chwile obecna 90k mil, tak mil, dobrze czytasz , czytałem recenzje produktu liqui moly i wszyscy zachwalają nawet przy 250k km słyszą i czuja różnice , oczywiście oleje w samochodach swoich wymieniam sam i nie daje żadnemu macherowi wymieniać , „ powód „ oczywisty nie ufam żadnemu i nie wieże , chyba ze patrzę na ręce co robi , długo by pisać ale między innymi dwie krople oleju na podjeździe , dosłownie dwie i skończyło się na nowej skrzyni biegów , samochodem który usterki zaczął pokazywać w późniejszej eksploatacji a wszystko to robił autoryzowany dealer nowych samochodów , – ale przejdźmy do sedna sprawy , jak używać tego produktu , bo piszą żeby środek wlać do tego oleju co jest w silniku do wymiany .? ,czy lepiej zalać nowym olejem i wtedy użyć ten środek zrobić płukanie i wlać świeży olej , oczywiście jeżdżę na oleju full synthetic Żadnych blend , i znalazłem ten sam środek ale do czyszczenia chłodnic i nagrzewnic samochodowych , i tez recenzje na plus , w samochodach które miały problemy z ogrzewaniem , pomagało . Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów , PS, gdyby nie koszty z przesłaniem samochodu do polski osobiście bym go przywiózł do Ciebie , mimo tego i tak dziękuje ze sa jeszcze tacy ludzie jak Ty ,
Motor się zużywa od długich interwałów olejowych czy zły dobór oleju do silnika. Płukanki są dobre i fakt że firma nie ma większego znaczenia. Robienie płukanek co wymianę oleju na pewno zwiększa żywotność silnika ponieważ pozwala to zachować czystość w silniku.
Zrobiłem płukankę silnika 1.0 tsi. Po płukaniu w sterowniku silnika zapisał się chwilowy błąd Nieregularne zapłony cylinder 1 i 3. Czy to może mieć coś wspólnego czy przypadek?
Ja kiedyś na płukance zrobiłem około 20 kilometrów bo zapomniałem o nowym korku spustowym 🤣 nic się nie stało. Może zrobisz coś na temat dodatków do oleju np. ceramizer czy inne doctory. Warto stosować, i kiedy je stosować? Też są różne opinie i mity a tobie jak widzę wiedzy nie brakuje więc myślę że możesz coś na ten temat powiedzieć. 🤣 Pozdrawiam
Przy mojej następnej wizycie w PL. wybiorę sie do was na serwis mojej buni W204. 2.2 170km. mam pytanie odnośnie klap wirowych. czy jakoś mozna skontaktować sie z Panem ? pozdrawiam Jakub
19:55 a co robić jak komputer nie pokazuje a słychać wyraźnie,że jest jakaś niesprawność, mam sytuację taką,że auto zaczęło więcej palić ,z tłumika słychać wyraźne pierdzenie(tego nie było) silnik jakby słabszy,co najważniejsze jest jeszcze gwarancja,a jedno co słyszę,że komputer nie wykazał błędów,więc jes OK.,teraz przed kolejną wizytą zaczyna się straszenie ,że mechanik obejrzy,ale jak nic nie stwierdzi to będę musiał bulić,jawne zastraszenie i zniechęcanie,tylko jak coś już się stanie to powiedzą ,że reklamacji nie uznają ,bo zlekceważyłem niepokojące objawy,nadmieniam,że jestem mechanikiem i pewne sprawy nie są obce,i wiem również ,że nie zawsze lomputer pokaże jak na dłoni, np świece,czy małe nieszczelności w układzie ssącym,a najważniejsze dotyczy to auta 3-letniego Daci Duster 1.6 Sce 115 KM, Benzyna 36 tyś km,co z takimi młotami robić,ale niestety tak działają autoryzowane stacje renault-dacia ,zwłaszcza jedna,której na razie nie podaję,bo mi jeszcze bardziej zepsują,gdzie te czasy,gdy można było patrzeć co robią i już nie mówię o przeszkadzaniu czy plątaniu się pod nogami,ale dwa razy miałem sytuację taką ,że po wymianie oleju było poniżej minimum,albo po wymianie tarczy sprzęgłowej brak zabezpieczenia pod pedałem,dzięki mojej interwencji w porę zauważone i poprawione,
w dzisiejszych czasach trudno o dobry ,uczciwy serwis czy mechanika co w jedym z programów adama klimka zostało pokazane,z kilkudziesięciu tysięcy ,Adam zrobił naprawę za kilka, reszta patrzy jak i na ile wydoić…..,ŻEBYŚCIE BYLI GDZIEŚ BLIŻEJ PEWNO BYM MOŻE DO EKG ZAWITAŁ.
Dawno dawno temu nie było "płukanek" i auta z tamtych lat jeżdzą do dziś. Teraz "cuda na kiju" … i silniki w obecnych osobówkach po 100k nalotu do wymiany. Cuda ludzie ! Cuda ! 😂
Chłopie jesteś 5 razy lepszy od profesora m4k i wszystkich innych . Masz zaskakujący dar przekazywania informacji ,robisz to łopatologicznie ale olbrzymia wiedza jaką posiadasz sprawia że dotrze do najbardziej opornych . Ilość informacji jest przytłaczająca ale tak klarowna i logiczna ,że nie da sie nie zrozumieć . Masz przed sobą dużo sukcesów i zajdziesz dużo dalej jak pozostali ,pomimo że wystartowałeś dużo później od reszty . Inaczej mówiąc -kręć dalej ,więcej i częściej .
10 min po co bajki ludziom opowiadasz to nic nie daje kolejny produkt korporcyjny do dymania ludzi olej ma wlasciwosci myjące wymiana oleju 10-15 tys max załatwia wszystko jeszcze machasz tym liqui hajs masz z tego i tyle
Ford transit 2003rok tdci 360 tys nalotu nigdy nie płukany. Zlewam olej wlewam nowy nic nie trzeba płukać. Wymiana max co 10 tyś. Olej bardzo dlugo dość jasny w silniku. Nie widzę potrzeby płukanki chyba że ktoś zmienia co 30-40 tyś to może wtedy tak aczkolwiek zapewne jest w tedy tak zawalony gównem że pewnie tylko może pogorszyć sprawę niż polepszyć.
Siemka ja kupiłem auto w de i nie dbali o olej. Mam części stałe w filtrze i plukam każdego razu co 10 tys
Mam nadzieje ze klapki nie wciągnęło hahaha
Jakieś 20 lat temu zaczęliśmy stosować oleje, środki powiem robiły robote
Częste pytania były co to za firma zadko ktovwiedzial
Nigdy nie robiona płukanka, przebieg 450tyś+ silnik benzynowy 98r.
Lać płukankę czy nie ?
Jestem tu po raz pierwszy, i widzę pełen profesjonalizm super warsztat pozdrawiam serdecznie
Widzę że używasz płukanek "stacjonarnych" a co myślisz o płukankach na których należy przejechać po 200km przed wymianą oleju.
To samo od zawsze liqui moly
Trafiłem tu dzisiaj przypadkiem- yt mi podsunął ten film – aż dziwne, że yt tak dokładnie wie, co robię- bo wczoraj wieczorem robiłem plukanke. Bardzo fajnie się słucha- widzę, że zostanę tu na dłużej. Jest sub i dzięki za film.
W oplu z 2003 r chyba nie ma co ryzykować a myślałem nad tym 🤣
FACHOWIEC WITA FACHOWCA.
Wręcz kochasz Liqui Moly!
Ale dawać się dymac też kochasz 😀 żart.
Otoż LM jest robiony w Megúin!!! To są produkty Meguina. I ja takowego kupuje. Za 40% taniej (łacznie z oliwą) niż LM. Bo LM tyle że w reklamy wpompował i dał zlecenie komuś kto produkuje oleje! Mało kto w Polsce wie o tym
Kurczę dobry koleś wyciągnoł silnik żeby zrobić wycieraczki
Jak się leje dobry olej co 10k , to płukanek nie trzeba 😉
Filtr powietrza do brudnego (nieoczyszczonego) boxa, przekaz malo merytoryczny (pelna improwizacja) Jak dla mnie czlowiek chce zaistniec w YT, na nieszczescie, statystycznie bedzie ogladalnosc. Strach sie bac takich warsztatow.
Witam mam pytanie czy też czyści separator oleju i co się dzieje z turbina ?
Ekstra początek – wrzask "K…rwa mać". Dziękuje, przestałem oglądać po tym wstępie.
Pukanie czy płukankę. Tak jak włącznik czy wlancznik
Witam. Panie Krzysztofie, czy po zalaniu płukanki można poruszać się się autem w tym czasie, czy koniecznie płukanie musi odbywać się na postoju przy wolnych obrotach silnika?? (tak zalecają producenci płukanek) Pytając o jazdę, oczywiście mam na myśli spokojne przemieszczanie się, nie przekraczając 1800 obrotów do zmiany biegu. (silnik 2.0 CRDI przebieg 72tyś)
Nagary w silniku wynikają z konstrukcji silnika ,jak masz 300 nalotu to odpalasz granat w kieszeni
Z mojej strony: dziękuję Panu bardzo. A przy okazji jak się ma plukanka silnika pracującego na oleju mineralnym do silnika z olejem syntetycznym? Ten drugi nie tworzy nagarów, moje sposztrzeżenie, więc płukanka może być zbyteczna, czyż tak? PS' Scena z upadkiem telefonu/camery i naturalna reakcja słowna, która również często wymyka sie mi z pod kontroli. Na szczęście działam w środowisku jęz. francuskiego i udaję, że nikt mnie nie rozumie,….ahahahahaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS' Wymieniam olej silnikowy , synt., co 7 000 km.
Powitać mam pytanie do prowadzącego , mój pojazd ma na chwile obecna 90k mil, tak mil, dobrze czytasz , czytałem recenzje produktu liqui moly i wszyscy zachwalają nawet przy 250k km słyszą i czuja różnice , oczywiście oleje w samochodach swoich wymieniam sam i nie daje żadnemu macherowi wymieniać , „ powód „ oczywisty nie ufam żadnemu i nie wieże , chyba ze patrzę na ręce co robi , długo by pisać ale między innymi dwie krople oleju na podjeździe , dosłownie dwie i skończyło się na nowej skrzyni biegów , samochodem który usterki zaczął pokazywać w późniejszej eksploatacji a wszystko to robił autoryzowany dealer nowych samochodów , – ale przejdźmy do sedna sprawy , jak używać tego produktu , bo piszą żeby środek wlać do tego oleju co jest w silniku do wymiany .? ,czy lepiej zalać nowym olejem i wtedy użyć ten środek zrobić płukanie i wlać świeży olej , oczywiście jeżdżę na oleju full synthetic
Żadnych blend , i znalazłem ten sam środek ale do czyszczenia chłodnic i nagrzewnic samochodowych , i tez recenzje na plus , w samochodach które miały problemy z ogrzewaniem , pomagało . Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów ,
PS, gdyby nie koszty z przesłaniem samochodu do polski osobiście bym go przywiózł do Ciebie , mimo tego i tak dziękuje ze sa jeszcze tacy ludzie jak Ty ,
..jak guma na przegubie puszcza to nie znaczy ze trzeba caly przegub wymieniać…heloł…
Merytoryczny i przyjemny film, naprawdę miło się ogląda. Oczywiście regularnie stosuje plukanke w zielonej puszce z tec 2000 bo jest świetna
Motor się zużywa od długich interwałów olejowych czy zły dobór oleju do silnika. Płukanki są dobre i fakt że firma nie ma większego znaczenia. Robienie płukanek co wymianę oleju na pewno zwiększa żywotność silnika ponieważ pozwala to zachować czystość w silniku.
Zrobiłem płukankę silnika 1.0 tsi. Po płukaniu w sterowniku silnika zapisał się chwilowy błąd Nieregularne zapłony cylinder 1 i 3. Czy to może mieć coś wspólnego czy przypadek?
Ja kiedyś na płukance zrobiłem około 20 kilometrów bo zapomniałem o nowym korku spustowym 🤣 nic się nie stało.
Może zrobisz coś na temat dodatków do oleju np. ceramizer czy inne doctory. Warto stosować, i kiedy je stosować? Też są różne opinie i mity a tobie jak widzę wiedzy nie brakuje więc myślę że możesz coś na ten temat powiedzieć. 🤣 Pozdrawiam
Przy mojej następnej wizycie w PL. wybiorę sie do was na serwis mojej buni W204. 2.2 170km. mam pytanie odnośnie klap wirowych. czy jakoś mozna skontaktować sie z Panem ? pozdrawiam Jakub
Czy płukankę można stosować w silnikach benzynowych trzy cylindrowych?
Co Pan sądzi o zrobieniu plukanki w silniku 2.2 diesel civic, przebieg 430k? Samochód chodzi rowno, test zadymienia beż problemu.
19:55 a co robić jak komputer nie pokazuje a słychać wyraźnie,że jest jakaś niesprawność, mam sytuację taką,że auto zaczęło więcej palić ,z tłumika słychać wyraźne pierdzenie(tego nie było) silnik jakby słabszy,co najważniejsze jest jeszcze gwarancja,a jedno co słyszę,że komputer nie wykazał błędów,więc jes OK.,teraz przed kolejną wizytą zaczyna się straszenie ,że mechanik obejrzy,ale jak nic nie stwierdzi to będę musiał bulić,jawne zastraszenie i zniechęcanie,tylko jak coś już się stanie to powiedzą ,że reklamacji nie uznają ,bo zlekceważyłem niepokojące objawy,nadmieniam,że jestem mechanikiem i pewne sprawy nie są obce,i wiem również ,że nie zawsze lomputer pokaże jak na dłoni, np świece,czy małe nieszczelności w układzie ssącym,a najważniejsze dotyczy to auta 3-letniego Daci Duster 1.6 Sce 115 KM, Benzyna 36 tyś km,co z takimi młotami robić,ale niestety tak działają autoryzowane stacje renault-dacia ,zwłaszcza jedna,której na razie nie podaję,bo mi jeszcze bardziej zepsują,gdzie te czasy,gdy można było patrzeć co robią i już nie mówię o przeszkadzaniu czy plątaniu się pod nogami,ale dwa razy miałem sytuację taką ,że po wymianie oleju było poniżej minimum,albo po wymianie tarczy sprzęgłowej brak zabezpieczenia pod pedałem,dzięki mojej interwencji w porę zauważone i poprawione,
w dzisiejszych czasach trudno o dobry ,uczciwy serwis czy mechanika co w jedym z programów adama klimka zostało pokazane,z kilkudziesięciu tysięcy ,Adam zrobił naprawę za kilka, reszta patrzy jak i na ile wydoić…..,ŻEBYŚCIE BYLI GDZIEŚ BLIŻEJ PEWNO BYM MOŻE DO EKG ZAWITAŁ.
Dawno dawno temu nie było "płukanek" i auta z tamtych lat jeżdzą do dziś. Teraz "cuda na kiju" … i silniki w obecnych osobówkach po 100k nalotu do wymiany. Cuda ludzie ! Cuda ! 😂
Jak cep zabił silnik to płukanka ,hmmm
Chłopie jesteś 5 razy lepszy od profesora m4k i wszystkich innych . Masz zaskakujący dar przekazywania informacji ,robisz to łopatologicznie ale olbrzymia wiedza jaką posiadasz sprawia że dotrze do najbardziej opornych . Ilość informacji jest przytłaczająca ale tak klarowna i logiczna ,że nie da sie nie zrozumieć . Masz przed sobą dużo sukcesów i zajdziesz dużo dalej jak pozostali ,pomimo że wystartowałeś dużo później od reszty . Inaczej mówiąc -kręć dalej ,więcej i częściej .
Chyba pierwsza osoba na internetach, mówi , że płukanka może czasami zaszkodzić. Wszyscy tylko wychwalają
Fajnie się tego słucha,wiedza jest,ale da się wyczuć ze reklamujesz tu materiały od liqui moly i za free tego nie robisz…sorry za szczerości.