Stuki w silniku to nigdy nic dobrego, jak zdiagnozować w prosty sposób czy to panewka lub sworzeń tłoka ? Zobaczcie sami w nowej serii czyli
Mechanika dla laika czyli kontynuacja serii vloga jak zacząć przygodę z mechaniką pojazdową
Jeśli seria się podoba to kciuk w górę i udostępniamy niech się niesie.
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k
—————————————————————————— https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————
szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
—————————————————————————————— https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Porsche Nasz mobilny mechanik to profesjonalny serwis samochodów marki Porsche w Warszawie. Zobacz naszą ofertę i pozostaw swoje auto w rękach naszych mechaników.
Mobilny Mechanik napraw swój samochód marki Porsche w warsztacie z miasta Warszawa ⇨ Bezpłatnie umów wizytę u polecanego mechanika przez internet
Related
41 thoughts on “STUKAJĄCA PANEWKA CZY SWORZEŃ TŁOKA? Prosty sposób na sprawdzenie. Mechanika dla laika #1”
Dla czego ostatnie panewki z reguły padają bo są ostatnie, pracując na końcu w układzie smarowania mają najniższe ciśnienie oleju i gorsze smarowanie i szybciej się zużywają.
Zapowiada się ciekawie mnie interesowało by np: diagnostyka TURBO co jest ok a co jest nie pożądanym objawem, czym powinniśmy się martwić i jak pozbyć się objawów, a kiedy wysłać do regeneracji. No i super było by ogarnąć temat wymiany rozrządu, czego boją się wszyscy a co można ogarnąć samemu tylko cała procedura musi być wykonana w odpowiedniej kolejności. Pisze ten komentarz bo czeka mnie to wszystko w pacjencie MAZDA 5 2006r 2.0 V16 143KM. Panewki właśnie do tego auta mi się przydały aby sprawdzić ich stan ;P
Przygotowalibyście odcineczek o środku do czyszczenia DPF od np K2? Tak rzetelnie, bo jestem ciekaw? Myślę że to dobry materiał na odcinek. Pozdrowionka z okolic Łodzi 👌
oglądamy filtr, stukamy śrubokrętem w tłok i wiemy już że na 99% panewka a 1% sworzeń. Zajebista metoda BTW co by nie stukało trzeba do silnika zajrzeć a jak się już zajrzy to wiadomo czy sworzen czy panewka bez "czarów marów"
Żona jeździ Sparkiem 1.0 benzyna i też coś tłucze ale tylko w trakcie dodawania gazu w przedziale od 3k obrotów wzwyż. Wykonałem wskazany test, filtr czysty. Stuka w górnej części silnika. Popychacze zaworowe? Klapki w kolektorze ssącym? Totalnym laikiem jestem, nic dla mnie nie jest oczywiste.
patent na sprawdzenie w którym tłoku kłapie panewka podał gościu z Garażowe Hobby. mówi żeby po kolei ściągać cewki. tam gdzie panewka jest zużyta powinna przestać stukać. kiedy masz cewki zespolone używasz śrubokrętu. stuka mi któraś na nierozgrzanym, a jeszcze za zimno na polu żeby nurkować pod silnik. niechcem ale muszem trzymcie kciuki ;]
Spadek mocy, trzęsie autem, stuka przy dodawaniu gazu, nierówna praca silnika, sprzęgło wysoko bierze, silnik civic VII 1.4 jakieś pomysły co to może byc
Tyś zapomnioł po „mówipl” o „garażowymhobby” bo bez niego to nie mioł byś jak objaśniać „tak prostych” usterek nawet w teorii boroku,, bo taką sytuację miałem no no no, jo tyz, i Moi mechanicy tyż! I do dzisiej nikt nie wie co boło ale zrobili My wszystko co możliwe w innych zakładach oczywiście z kwitem no i tero to smigo. Chop jeszcze nigdy nie boł tak zadowolony 😂
Naprawiałem ostatnio Turana 1.9tdi silnik stukał jakby miał uszkodzoną panewkę.Sprawdzone popychacze,spr panewki, było ok. Od dołu próbowałem wyczuć luz na sworzniu tłoka i nie wyczuwałem. Zdecydowałem się na rozkręcenie całego motoru, oczywiście za zgodą klienta. Co się okazało? Luz na sworzniu tłoka był tak mały że ciężko było wyczuć, aż miałem wątpliwości że to może być przyczyną,dopiero jak zamocowalem na imadle to był wyczuwalny. Oczywiście wszystkie 4 sworznie i tuleje korbowodu wymienione.Dodam że silnik zaczynał stukać jak łapał temp roboczą.Silnik pracuję jak zegarek. Klient zadowolony 🙂 Pozdr
Może ktoś zasugerować co mogło sie stać: oddsłem auto do serwisu i wymienione były filtry, oleje i wymiana oleju w automacie power shift w Mondeo MKIV (230000 nalatane). Po serwisie auto w zakresie 20-40 km/h przy przyspieszaniu terkocze jak diesel (a to 2.0 benzyna). Słychac to po ruszaniu ze świateł przy spokojnym przyspieszaniu. Co jest zgrane? Skrzynia?
Cześć! Stukanie tylko i wyłącznie na biegu jałowym, to też panewki? Przy minimalnie większych obrotach stukot zupełnie ustaje, silnik chodzi normalnie. Pozdrawiam.
Dla czego ostatnie panewki z reguły padają bo są ostatnie, pracując na końcu w układzie smarowania mają najniższe ciśnienie oleju i gorsze smarowanie i szybciej się zużywają.
ile razy michu porusza temat panewki, OLEJ OLEJ JESZCZE RAZ OLEJ. pozdrawiam
Czekałem na taki odcinek! Oby takich więcej Michu!
Zapowiada się ciekawie mnie interesowało by np: diagnostyka TURBO co jest ok a co jest nie pożądanym objawem, czym powinniśmy się martwić i jak pozbyć się objawów, a kiedy wysłać do regeneracji. No i super było by ogarnąć temat wymiany rozrządu, czego boją się wszyscy a co można ogarnąć samemu tylko cała procedura musi być wykonana w odpowiedniej kolejności. Pisze ten komentarz bo czeka mnie to wszystko w pacjencie MAZDA 5 2006r 2.0 V16 143KM. Panewki właśnie do tego auta mi się przydały aby sprawdzić ich stan ;P
Co z BMW 850?
Przygotowalibyście odcineczek o środku do czyszczenia DPF od np K2? Tak rzetelnie, bo jestem ciekaw? Myślę że to dobry materiał na odcinek. Pozdrowionka z okolic Łodzi 👌
Chce takie tłoki do 6dzisiatki
takie pytanko co sie dzieje dalej z ursusem c360? wspomniałeś że powiesz na końcu odcinka
Bardzo dobry sposób sprawdzania 🙂 Ta seria filmików jak najbardziej za 🙂
oglądamy filtr, stukamy śrubokrętem w tłok i wiemy już że na 99% panewka a 1% sworzeń.
Zajebista metoda
BTW co by nie stukało trzeba do silnika zajrzeć a jak się już zajrzy to wiadomo czy sworzen czy panewka bez "czarów marów"
Michu.
Jakas sugestia co do subaru ? tam śilnik jakoś dziwnie płasko 🙂 leży . Jakiś pomysł jak to zrobić w boxerze – benzyna
Weź mnie człowieku nie denerwuj, nie mogłeś wcześniej? 😀 właśnie moje autko stoi u mechaniora przez panewkę… 🙁 🙁
Żona jeździ Sparkiem 1.0 benzyna i też coś tłucze ale tylko w trakcie dodawania gazu w przedziale od 3k obrotów wzwyż. Wykonałem wskazany test, filtr czysty. Stuka w górnej części silnika. Popychacze zaworowe? Klapki w kolektorze ssącym? Totalnym laikiem jestem, nic dla mnie nie jest oczywiste.
Hmm mogło by być częściej 😁
Fajne to wszystko podane tylko głąby nie zrozumiał w bardzo przystępny sposób dzięki i prosimy o kontynuację
Fajnie że mi OC wychodzi na 2300
patent na sprawdzenie w którym tłoku kłapie panewka podał gościu z Garażowe Hobby. mówi żeby po kolei ściągać cewki. tam gdzie panewka jest zużyta powinna przestać stukać.
kiedy masz cewki zespolone używasz śrubokrętu.
stuka mi któraś na nierozgrzanym, a jeszcze za zimno na polu żeby nurkować pod silnik. niechcem ale muszem trzymcie kciuki ;]
Czyli to samo można zrobić przez gniazda wtryskiwaczy w dieslu tak?
Spadek mocy, trzęsie autem, stuka przy dodawaniu gazu, nierówna praca silnika, sprzęgło wysoko bierze, silnik civic VII 1.4 jakieś pomysły co to może byc
Czy to Lancer VII 2.0 4G63? 🙂
Jak nie spotkaliście się jeszcze z uszkodzonym sworzniem tłokowym to przyprowadzę Wam moje auto. Właśnie tam jest uszkodzony sworzeń tłokowy 😉
Subskrypcja za 13 minutowy film. Pozdrawiam.
Fajnie a jak mam Subaru to jak sprawdzić 😒
Siły posuwisto zwrotne… Siły masowo gazowe, ruch co najwyżej może być posuwisto zwrotny.
Tyś zapomnioł po „mówipl” o „garażowymhobby” bo bez niego to nie mioł byś jak objaśniać „tak prostych” usterek nawet w teorii boroku,, bo taką sytuację miałem no no no, jo tyz, i Moi mechanicy tyż! I do dzisiej nikt nie wie co boło ale zrobili My wszystko co możliwe w innych zakładach oczywiście z kwitem no i tero to smigo. Chop jeszcze nigdy nie boł tak zadowolony 😂
może jakiś filmik jak to stukało?
Czy jeśli coś na dole tyrkocze stuka na zimnym silniku to trzeba to naprawić czy zalać olejem 10w60?
250 tys km
Wymieniamy profilaktycznie?
Tylko panewki tłoki
Czy wszystkie też mocujące wał?
Naprawiałem ostatnio Turana 1.9tdi silnik stukał jakby miał uszkodzoną panewkę.Sprawdzone popychacze,spr panewki, było ok. Od dołu próbowałem wyczuć luz na sworzniu tłoka i nie wyczuwałem. Zdecydowałem się na rozkręcenie całego motoru, oczywiście za zgodą klienta. Co się okazało? Luz na sworzniu tłoka był tak mały że ciężko było wyczuć, aż miałem wątpliwości że to może być przyczyną,dopiero jak zamocowalem na imadle to był wyczuwalny. Oczywiście wszystkie 4 sworznie i tuleje korbowodu wymienione.Dodam że silnik zaczynał stukać jak łapał temp roboczą.Silnik pracuję jak zegarek. Klient zadowolony 🙂
Pozdr
bardzo przydatny film , dużo można się dowiedzieć 🙂
Możesz powiedz mi czy popyczacze mogą cichnąć podczas chamowania silnikiem? Bo ma tak w tdi 90KM czy to coś innego?
Witam. Czy stukanie będzie słyszalne tylko podczas przyspieszania czy również przy odpuszczaniu gazu ?
Może ktoś zasugerować co mogło sie stać: oddsłem auto do serwisu i wymienione były filtry, oleje i wymiana oleju w automacie power shift w Mondeo MKIV (230000 nalatane). Po serwisie auto w zakresie 20-40 km/h przy przyspieszaniu terkocze jak diesel (a to 2.0 benzyna). Słychac to po ruszaniu ze świateł przy spokojnym przyspieszaniu. Co jest zgrane? Skrzynia?
Jaguar xtype 2.5 V6 4×4 witam. Paneweczka 😇
Czyli 99%+1%+1%=100% okej
Szklanki wymienione walki dwa orginalne wymione na nowe oddolu panewki wymieniony dalej cyka jak by gora grala? Ktos pomoze
Witam Ford fusion 1,5 benzyna stuka w silniku, oraz przy pierwszym odpaleniu bardzo mocno dymi proszę o poradę co to może byc
Cześć! Stukanie tylko i wyłącznie na biegu jałowym, to też panewki? Przy minimalnie większych obrotach stukot zupełnie ustaje, silnik chodzi normalnie. Pozdrawiam.
Fajny materiał! Powinieneś wykładać gdzieś na jakiejś uczelni
Zajebisty koleś
Ostatni gar siada najczęściej ze względu na najsłabsze ciśnienie smarowania